מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

 

1. אני לא יכול ללא הלייקרס. אז מה הטרייד של מלו עושה לקבוצת האגמים?

מה הטרייד של כרמלו אנטוני עושה ללייקרס?

במקום שיחזרו לרלבנטיות ב-2020, הם יצטרכו לחכות עוד שלוש שנים, עד 2023.

למה ומדוע?

הכל היה מוכן למעבר של פול ג'ורג' וראסל ווסטברוק ללייקרס לקראת עונת 2018-19. הם היו הצמד-חמד הדרוש ללייקרס להביא כוכבנות, אשראי, בטחון, ורשות לחשוב ולהרגיש פלייאוף. אז מה עכשיו? לא כוכבנות, לא ביטחון, ואין רשות לחשוב ולהרגיש פלייאוף.

אתם שואלים מאיפה אני יודע?

אז אני אגיד לכם מהיכן אני יודע. דדי לחש לי באוזן. דדי יודע הכל. ישנם לו מקורות ניסתרים שכל בוקר שולחים לו מסרים ישר לאייפון שלו "מיוחד לדדי הגדול".

אתם מבינים על מה אני מדבר כאן? מג'יק ג'ונסון ורוב פלינקה סיימו את כל התכניות (כולל PLAYS…) על הוספת פול ג'ורג' וראסל ווסטברוק ללונזו בול, ברנדון אינגראם, ג'וליוס רנדל, ג'ורדן קלרקסון, ברוק לופז, לארי נאנס, ואנדרו בוגוט – אנדרו בוגוט, גאד פורביד אם נשכח אותו – להוות את קבוצת הסיבוב השני בפלייאוף המערבי.

פתאום כל הסיפור התהפך על פניו עם החתמת כרמלו אנטוני כי, פתאום…פתאום…פתאום ישנה פייבוריטית חדשה במערב. אתמול מרוב התלהבות נתתי ל-OKC  כבר את האליפות, אבל שכחתי לציין שאני זקוק לפציעה (לא חמורה; אני לא מדבר על קטיעת רגל או משהו כזה. מספיק איזה נקע בעקב לסטפן קרי או קליי ת'ומפסון בתחילת הסידרה נגד OKC) כדי להבטיח אליפות.

אבל מה? הרבה לפני שנגיע לזה, ראסל ווסטברוק יחתום על חוזה מקסימלי, עובדה שתדחוף את כרמלו להסכים להישאר באוקלהומה סיטי לעוד שנתיים, ופול ג'ורג' הוא מספיק חכם לדעת שבגילו ומעמדו זה יהיה איבוד לדעת להגיע ללייקרס לבדו כגננת. אז גם הוא יישאר.

קראתי הבוקר באתר הנשיון של הלייקרס ש"השלושה לא נשארים באוקלהומה סיטי". למה? "כי אוקלהומה-סיטי היא עיר עם שוק קטן, ובכלל עיר עם איזה 600,000 אזרחים", וזה פחות אפילו מת"א פור גוד סייק.

מה? עיר עם 'שוק קטן'?

אז מה 'שוק הקטן'? ממתי נאסר על פול ג'ורג' לגור ב-OKC ולמכור נעליים בטוקיו? ל-BRAND שכרמלו אנטוני הקים ב'תפוח הגדול' אכפת היכן הוא מתקלח? המצלמות לא מגיעות לאוקלהומה לצלם את האופנה מרעידת היקום של ראסל ווסטברוק? אפילו מפאריז הגיעו לאוקלהומה סיטי לצלמו ולראיינו, אז מקליבלנד או דטרויט לא יבואו סוחרי אופנה לצלמו?

באוקלהומה סיטי אין קולנוע? אין מספרות נשים לנשותיהם (או פילגשותיהם)? אין קוריאניות שמטפחות ומייפות ציפורני כפות רגליים? אין מסעדות? אין קרקס? אין בתי חולים? אין סופר-מרקט? אין מסעדות מכסיקניות, קוריאניות, יפאניות, או גפילטה פיש? (יש באוקלהומה סיטי כמה דליקטסים כשרים ידועים).

באוקלהומה סיטי יש את כל מה שהשלושה צריכים, כולל נשותיהם (אם יש), ילדיהם (אם יש), ומאהבותיהם (אם יש). ובכלל, חצי מהזמן הם בטיסות, ואת ארבעת חודשי עונת המלפפונים הם ממילא מבלים בניו יורק או מיאמי.

אני מבקש שתזכרו דבר אחד, אוהדי לייקרס (אני מדבר אל הצעירים כעידן וגור שמוחם עדיין לא עוות עד כדי חוסר כל תקווה לחזרה לנורמליות כמו דדי; דקסטר, מומי, אלי לס, ועוד כמה אחרים עדיין ניתנים ליישור ומודיפיקציה; הווה אומר שהם עדיין לא מקרה אבוד): גם פול ג'ורג' וגם כרמלו אמרו – וחזרו ואמרו רק למקרה שלא שמעו אותם – שבגילם, מצבם, ועמדתם לא מעניין אותם כסף, לא מעניינת תהילה, ולא מעניינת כוכבנות. הדבר היחיד שהם רוצים כי זה הדבר היחיד החסר להם ברזומה – זאת אליפות. או לפחות לשחק בקבוצה עם סיכויים ריאליים לאליפות.

אני מוכן להודות שהלייקרס היא קבוצה צעירה, מלאה פוטנציאל, והיא תהיה מצויינת – למעשה או שכן או שלא – עוד כ-5 שנים. לג'ורג' ולמלו אין חמש שנים זמן לחכות. הם רוצים לנצח כאן, ועכשיו.

2. בהיבהוב עין אחד כל הדימוי והאיקונון של הניקס השתנה מקצה לקצה

 

כרמלו אנטוני סרב לוותר על זכות הווטו שלו לטרייד משך כל הקיץ מלבד למקום אחד: יוסטון.

ופתאום זה קרה. לא ליוסטון, אבל מה זה משנה? העיקר הוא שהוא עוזב את הקבוצה שהיה צריך לעזוב כבר מזמן. הוא לא היה טוב לניקס, והניקס לא היתה טובה למלו. הבעייה היתה שהעיר ניו יורק היתה טובה לו ולברנד שלו, ולכן לא בער לו לעזוב עד שהיה כמעט יותר מדי מאוחר.

הניקס אפילו הביאו את פיל ג'קסון בניסוי לאחות את הסדק שנוצר עם אנטוני – אולי לא 'קרע'; בואו נכנה את מה שהיה 'חוסר הבנה' ו-'חוסר שפה משותפת' – והתוצאה? פיל ג'קסון לקח את ה-CRACK, הבקיע הקטן שהיה בין ההנהלה וכרמלו, והפך אותו לגראנד קניון. פיל ג'קסון הוא הדבר הרע ביותר שקרה לניקס מאז היווסדה – וזה כולל את לטרל ספריוול ואדי קרי. טוב, מה שהיה היה.

סקוט פרי הגיע כ-GM, טיפוס נורמלי עם שתי רגליים על הקרקע (במקום המטורלל, מאמין בתורת הזן המוזר ששמו פיל ג'קסון), ומהיום שהגיע ב-14 ליולי  עד הלום עשה רק דברים טובים לקבוצה שאני כה חפץ ביקרה.

בואו נדבר עובדות, ונשכח מהעבר. הניקס קיבלו עבורו שני בני 25, אנס קנטר ודאג מקדרמוט, ובחירת דראפט סיבוב שני. הבעייה השולית: שניהם מואשמים ב'חוסר הגנה', אבל כפי שהסברתי כאן – או יותר נכון ניסיתי להסביר כי המושג 'לא יודע להגן' חוזר שוב ושוב מפיות, אוקיי מהאצבעות המקלידות, של רפי הבנה שוב ושוב. "הגנה" זה הדבר הפשוט והקל ביותר בכדורסל. 'הגנה אישית' זה לא יותר מתשומת לב וריכוז. כל שחקן עם אתלטיות בינונית יכול להגן אישית מצויין אם יאמרו לו שזה מה שרוצים ממנו. (אני לא מדבר על גניבות וריבאונדים, שהם סיפור אחר לחלוטין).

הבעייה היא לא ההגנה שלהם.

הבעייה שאני רואה לנגד עיניי – ואני מקווה שאני טועה בגדול – היא שעתה לקחו את הניקס הגדולה עם היסטוריה של שתי אליפויות ושמות אגדיים כוולט פרייזר, פטריק יואינג, וויליס ריד, ביל בראדלי, ודייב דבושר, ושמו אותה על כתפיו של ווניל אירופאי בן 22, איטריה גבוהה בגובה 2.21 מ' מלטביה עם פני תינוק שאני עדיין לא הצלחתי לתהות על קנקנו, כמו שאומרים החברים שלי מחצור (הגלילית).

אנא התרכזו לרגע בתמונה שלפניכם: האם הייתם מוכנים לשים את גורל הקבוצה של העיר שהיא לב ליבו של העולם כולו על כפתיו של הילדון הזה שנראה כאילו הוא עדיין שייך לגנון?

 

אני יודע היטב מה שהוא עשה ביורובסקט. כל הכבוד ואני שמח עבורו. אבל אנחנו מדברים NBA. זה לא שהוא לא יודע מה זה NBA. הוא סיים כאן כבר שתי עונות, והוא היה טוב מאד. אבל הוא לא היה האיש הראשי. זה תמיד היה כרמלו לטוב או לרע.

עתה בן ה-22 הזה חייב להיות המנהיג של הקבוצה של 'התפוח הגדול' (ותסלחי לי ברוקלין נטס) ואני לא בטוח שיש לו את האישיות, מזג, אופי, או את התכונות הדרושות להנהיג קבוצה כה חשובה – ותגידו מה שתרצו כי זה עולם חופשי – אבל הניקס יותר חשובה מכל קבוצה אחרת בליגה מלבד הלייקרס המשתווה אליה ב'חשיבות'.

אני כל כך מקווה שכן!

הבעייה כמובן הוא יואקים נואה והחוזה המטורף שפיל ג'קסון נתן לו.

דבר אחד ששוכחים בקשר לנואה הוא שהוא פייטר. אחד הפייטרים הטיטנים שבליגה. אני כמובן מדבר על אופי. מה נשאר לו בגוף איני יודע. אבל אם, אם הוא רק חוזר לאיתנו באיזו שהיא צורה ומוסיף שרירים תחת הסל ואת הפיזיות הענקית שהיתה לו – אני לא מבקש ממנו שום דבר מלבד מרפקים וחרחורי מלחמה תחת הסל כדי לעזור ללאטבי. אם הוא יוכל לעזור רק בזאת – דייני.

אני אחד היחידים באתר המחזיק מאד מטים הרדאוויי. הוא שייך לתפוח הגדול. יש לו עארסיות כדורסלנית השייכת לעיר. הוא וקורטני לי שייכים. רון בייקר הוא עארס לבן ששייך. גם קייל קווין שייך, ועוד איך. וכמובן ווילי הרננדז… אבל יש לנו 4 סנטרים. לא יודע כיצד יפתרו את הבעייה אבל זאת בעיית עשירים. אני מחזיק מאד מנייג'ל הייז, השוטינג גארד מויסקונסין, ודאג מקדרמוט יכול להיות הקלעי מספר 1 בכל הליגה מעל גובה 2.00 מטרים. בשיקגו הוא היה שחקן נשכח וצדדי בבולס. שחקן ללא פרופיל, שולי, ודי טפל. הוא להיפך הגמור מזה. כל חייו הוא היה השחקן העיקרי והחשוב. בבולס הוא קלע 9.8 נק' ב-22 דקות משחק נשכחות. אני מאמין שהוא-הוא הצעיר שעתידו לפניו. הוא יהיה הכוכב שניו יורק מחפשת. ביל בראדלי מס' 2.

ומי שחשב ששכחתי מקנטר שיחשוב שוב. הטורקי הזה עשה את אחת הקפיצות קדימה המרשימות ביותר בת'אנדר כשקלע 14.7 נק' וכמעט 7 ריב' למשחק. אני מאמין שהוא יכול להפוך לשחקן טוב וחשוב בניקס.

אני יודע שבניקס לוקחים את העונה הבאה כעונת בנייה והיווצרות. הם יודעים על הדראפט העמוק של 2018, אבל הם יהיו טפשים לא ללכת על העונה הזאת בכל הכוח כי במזרח החלש הזה כל 'נקר סורי' או 'אגמית מצוייה' היא CANARY!

3. רק שתדעו שגם מייקל ג'ורדן פתח את פיו

אוי ואבוי למדינה שנשיאה מתעסק יותר עם שחקני פוטבול ב-NFL מאשר במדינה הרוסה שהיא מדינת-חסות של ארה"ב בשם פורטו ריקו שאזרחיה הם אמריקאים, ושנשארה ללא מים, ללא חשמל, ללא בתי חולים, וללא דרכים או דלק.

אתלטים רבים יצאו בהצהרות נגד הנשיא טראמפ על דבריו בקשר לשחקנים שכאילו לא מכבדים את ארה"ב ודגלה (בעת שהם למעשה מביעים את מיטרדם על בעיות אחרות בארה"ב), אבל היחיד שכמעט אף פעם לא מתערב בעניינים פוליטיים (כי "גם רפובליקנים קונים סניקרים") הוא מייקל ג'ורדן. הפעם אפילו הוא פתח את פיו:

“One of the fundamental rights this country is founded on was freedom of speech, and we have a long tradition of nonviolent, peaceful protest. Those who exercise the right to peacefully express themselves should not be demonized or ostracized.“At a time of increasing divisiveness and hate in this country, we should be looking for ways to work together and support each other and not create more division. 

“I support Commissioner Adam Silver, the NBA, its players and all those who wish to exercise their right to free speech.”

4. שחקני '5 כוכבים' בתיכון שאיכזבו

מדי פעם אכניס מקרה של שחקן שבתיכון או בקולג' נחשב ל'שחקן של 5 כוכבים' אבל ב-NBA – לפחות בינתיים – הוא לא מילא את התקוות שתלו בו.

 קליף אלכסנדר, קנזס

(צילם: ברנדן מלוני מ-USA TODAY)

יהיו שיאמרו 'מה האכזבה הגדולה? הוא הרי משחק ב-NBA!'. אז בואו נחזור קצת אחורה: קליף אלכסנדר, שנולד ב-1995 היה אחד משחקני התיכון המעולים ביותר כששיחק בקורי היי בשיקגו. הוא נבחר לא רק ל-"מיסטר אילינוי בסקטבול" אלא "MISTER USA BASKETBALL"! (וזכה בפרס 'נייסמית' הניתן לשחקן התיכון מס' 1. הוא היה בחמישיית נבחרת ארה"ב של  UNDER 18, וקיבל מילגה לקנזס הגדולה.

בקנזס הוא שיחק רק כפרשמן, ומיד התחילו בעיות עם המאמן, ובעיות לימודים, והוא החליט ללכת לדראפט 2014. אף קבוצה לא בחרה בו, אבל הוא היה שחקן מצטיין עד כדי כך שהישוו את ה-2.04 מ' הזה עם ה-115 ק"ג שלא לאמארה סטודמאייר.

הוא עשה רושם מספיק טוב על פורטלנד שהחתימה אותו ב-2015. אבל הוא מיד נישלח לליגת D בה עבר מסנטה קרוז ווריורס וארי-ביי האוקס, ומשם ללונג איילנד נטס. בעונה שעברה הניו אורלינס פליקנס החתימה אותו, ולקראת סוף העונה הוא נישלח לקבוצת ה-D שלהם.

הוא לא כישלון מחלט כמובן. כמה שחקנים בעולם זכו לשחק ב-NBA? אבל מלהיות בעל פרס נייסמית' ואחד מחמשת שחקני התיכון הטובים ביותר בארה"ב לשחק היום בליגת D נחשב במחברתי ככשלון.

5. חמישיית "תעודת לידת אריזונה"

עד עתה הכנסתי את חמישיות השחקנים שנולדו באלבאמה ואלסקה. המדינה השלישית באלפה-בית המדינות היא אריזונה. אז הנה חמישיית השחקנים שנולדו שם:

*

Apr 27, 2015; Chicago, IL, USA; Milwaukee Bucks guard Jerryd Bayless (19) is defended by Chicago Bulls guard Aaron Brooks (0) in game five of the first round of the 2015 NBA Playoffs at United Center. The Bucks won 94-88. Mandatory Credit: Kamil Krzaczynski-USA TODAY Sports

Credit: Kamil Krzaczynski-USA TODAY Sports

החמישייה:

*מייק ביבי

*פאט לבר

*ג'ריד ביילס (בתמונה)

*ריצ'רד ג'פרסון

*שון אליוט

מייק ביבי הוא אחד מהוותיקים ששיחק עבור כמה קבוצות פלייאוף, והחשובה שבהן היא סקרמנטו קינגס של שנות ה-2000 שהגיעה לגמר ה-NBA והמשחק הידוע בו שופט שוחד כדי לגרום להפסד הקבוצה נגד הלייקרס. הוא סיים עם ממוצע של 14.7 נק', 5.5 אס', ו-3.1 ריב' למשחק. הוא סיים קריירה ארוכה עם 37.9% מאחורי הקשת כשהוא קובר 1,517 שלשות, ה-23 מכל שחקני ה-NBA.

פאט לבר הוא אחד מהאולד טיימרס שסיים קריירה עם 13.9 נק', 6.2 אס' ו-6.0 ריב', והיה פעמיים אול סטאר. אבל אנחנו זוכרים אותו בעיקר בגלל הגנתו וגניבת הכדורים שלו. הוא כייס 1,666 מהם, מקום 24 בין כל כייסי הליגה בכל הזמנים.

ג'רד ביילס הוא בעונתו השביעית בליגה. 8.3 נק' ו-2.9 אס' (2.1 ריב') למשחק. הוא  שחקן בבאקס ממילווקי, אחת הקבוצות המעניינות העונה..

ריצ'רד ג'פרסון הוא אחד הוותיקים שדווקא בשנותיו האחרונות בקאבס הוא הגיע לשיאו. טבעת אליפות כשבעונה שעברה הוא קלע 20.9 נק' למשחק, אבל גם 16.2 נק' לקריירה כזאת ארוכה זה כלל לא רע.

שון אליוט הופיע בשני אול סטארים, וישנה לו טבעת אליפות עם הסן אנטוניו ספארס. הוא סיים קריירה עם 11.9 נק', 3.4 ריב', ו-2.6 אס' למשחק,

הציון למדינה? הייתי נותן להם -C

6. גרג פופוביץ' על הנשיא טראמפ!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
253 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
6 years ago

תודה מנחם.
ג'פרסון קלע בעונה האחרונה 5.7 נק' למשחק וממוצע הקריירה שלו עומד על 12.8 נק' למשחק.

מנחם לס
6 years ago

הטעות היא מהמקום שהעתקתי את הסטטיסטיקות. מצטער

anon
anon
6 years ago

מיקל ג'ורדן שחקן גדול. כנראה ה goat. אבל שום דבר מעבר למשחק. מצטרף עכשיו להגיד משהו לא מחייב בפחדנות האופינית. יהיה מגוחך להזכיר אותו בנשימה אחת עם דמויות כמו מוחמד עלי, ג'קי רובינסון., ואפילו סטפן קרי ולברון ג'ימס של הימים האחרונים שמסכנים את כל מה שיש להם עבור המצפון. הם ספורטאים מעוררי השראה גם מחוץ למגרש. הוא שחקן מצוין ותו לא. ( נ.ב הדברים של פופוביץ' מדהימים )

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  anon

איך כתבו אתמול בתגובות על עומרי כספי בפוסט אחר:
מניין לך שהוא פחדן, אולי באמת הוא מבטא נטו את מה שהוא חושב ?

גור גולן
גור גולן
6 years ago
Reply to  anon

אני נוטה להסכים חש שחקנים גדולים ויש שחקנים שהם גם דמויות מעבר למשחק.

סלים וארזה
סלים וארזה
6 years ago
Reply to  anon

לברון וקארי לא מסכנים שום דבר

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

פופוביץ' חד ונוקב כהרגלו.
אני בעד תוכנית ריאליטי חדשה כמו שהנשיא אוהב. נקרא לזה מחליפים מקומות. פופ ינהל את המדינה וטראמפ יאמן את הספרס. משעמם זה בטח לא יהיה.

no funny shtuff
no funny shtuff
6 years ago

נותר רק לדמיין את טראמפ מתלחש עם מסינה על פאטי מילס:

"מי אישר להחתים את המקסיקני הזה?"

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

או מנסה להעמיד את בקי האמון במקומה…

no funny shtuff
no funny shtuff
6 years ago

או צועק באמצע האימון לחלל האולם:

"יש פה בכלל פאקינג אמריקאי אחד בקבוצה?!"

no funny shtuff
no funny shtuff
6 years ago

וכמובן, לא מאשר לשרוך את הנעליים בכריעה, רק בדום מתוח עם יד על החזה.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago

🙂

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

לא יקרה שום אסון אם הספרס יצאו לכמה שנות הפסקה (אחרי שטראמפ ירסק את המועדון תוך 23 שניות). לעומת זאת ארה"ב עם פופ בראשות זה חמש אליפויות מינימום

Berch
Berch
6 years ago

אוקלהומה זה בית הבראה רגוע ליד ניו יורק ואינדיאנה… בגילו המתקדם של אנתוני זה גם שיקול 🙂
תודה על המעורב

ירון
ירון
6 years ago

לא היה זה ג'ורדן שאמר "גם רפובליקנים קונים נעליים"?

מתן
מתן
6 years ago

אני אישית עדיין לא מצליח להבין איך הכושים מצביעים לדמוקרטים הארורים שחוץ מלהרוס להם את החיים בשיטתיות לא עשו כלום

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  מתן

צריך לציין גם ש8% מהם הצביע טראמפ. (13% מהגברים ו4% מהנשים)

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
6 years ago
Reply to  מתן

מתן-
אני מבין לפי התגובה שלך שאתה שייך ל"אריות הצל" ומהלל את הגזען והסוטה שיושב בבית הלבן.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

(להפתעתי יש לי כוח לעוד סיבוב)

(משום מה יש לי אנרגיה להתחיל בסיבוב חדש)

טראמפ לא גזען, אלו מילותיו לאחר הרצח בשארלוטסוויל:
"גזענות היא מרושעת ואלו שמעוררים אלימות בשמה הם פושעים וביריונים, ובכלל זה הקו-קלוקס-קלאן, נאו נאצים גזענים לבנים וקבוצות שנאה אחרות הפוגעות בכל היקר לנו כאמריקאים…
אנו מגנים לחלוטין את ההפגנה השערורייתית הזאת של שנאה, בריונות ואלימות…
כולנו כפופים לאותו חוק, ללא קשר לצבע העור. כולנו מצדיעים לאותו דגל, ואת כולנו ברא אותו אל כול יכול"

טראמפ סוטה, אבל הילארי נשארה לצד בעלה ששילם 850,000 דולר לפאולה ג'ונס אחרי שהאשימה אותו בהטרדה, שהואשם על ידי חואניטה ברודריק, וקתלין ווילי באונס והטרדה, שנתפס בוגד באשתו עם מוניקה לווינסקי, והילארי עצמה שייצגה אדם שהיא אמרה בעצמה בהקלטה שהיא מאמינה שהוא אכן אנס ילדה בת 12 ולמרות זה הוציאה אותו אחרי חודשיים בהאשמה של הילדה שהיא פסיכיאטרית.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

https://www.youtube.com/watch?v=y3LzkGKq6Iw

חיפשתי בקפדנות סרטון לא ערוך.
לא כזה שמוציא דברים מהקשרם, או ששולף משפט אקראי.
תראה את הסרטון, ותכתוב מחדש "טראמפ לא גזען".

(המלצה – בשביל היושר האישי, תדמיין איך בכל פעם שהוא אומר "מקסיקאי", או "שורשים מקסיקאים",
במקום הוא אומר –
"יהודי" או "שורשים יהודיים".)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

עד הלילה לא אוכל לראות הסירטון.

דובי
דובי
6 years ago

מצמרר

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

נכון – נשארה לצד בעלה . והיא עורכת דין במקצועה ותפקידה לייצג נאשמים . זה פשע ? הדמוניזציה שהימין עושה להילארי כבר שנים רבות פשוט מכוערת . נכון – היא לא כריזמתית ונשמעת מאולצת בנאומיה . זה גם עלה לה בבחירות לנשיאות . אבל הסיפורים המצוצים שמדביקים לה ( חולת נפש , שקרנית וכו' ) פשוט מצוצים מהאצבע . ברמתה האישית היא עולה עשרות מונים על האפס הקשקשן שיושב עכשיו בבית הלבן .

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

היום מחבל חיסל יהודים בהר אדר, נניח שהיית העורך דין שלו והיית מאמין שהוא עשה את זה בדעה שפויה אבל היה לך פתח פורמלי לטעון שהוא לא היה שפוי בעת המעשה, היית הולך על זה ?

אם כן, אתה מנוול.
אם לא – שים לב,
קלינטון הוקלטה שהיא מאמינה שאותה קאתי שלטון בת ה12 נאנסה, ולמרות זה היא עשתה מאמצים ואף הצליחה לפטור אותו בזול ולשים עליה, הנאנסת, תווית של פסיכאטרית.
מה זה "תפקידה לייצג נאשמים" ? מפלטו של הנבל ?

מי שמאשים אחרים בסטייה וחוסר מוסריות, שיבדוק את עצמו קודם, ואם הוא לא מגבה אנשים שחטאו באותו תחום שהוא מאשים אחרים.

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

אני לא אוהב עורכי דין . הם מתפרנסים מלופטגישעפטן . אבל זה המקצוע . אין בעיה לעורך דין להגיד שהלקוח שלו זך כשלג , גם אם הוא רצח ואנס . זה תפקידו המקצועי , עם כל הצער . מה בין זה ובין רצח האופי שעושה הימין לאישה אינטליגנטית וחרוצה , שפשעה הגדול היותה ליברלית בדיעותיה ?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

אני מחפש מילים להגיב, אבל פשוט אשאיר את מילותיך לדבר בעד עצמן,
יהיו כאלה מסוגך שימשכו בכתפיים, ויהיו כאלה מסוגי, ומסוג האנשים הפשוטים שמצביעים טראמפ, שנשבר להם

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

לקוין ג'ונסון – אני לא אוהב עורכי דין בדיוק בגלל הדברים האלה.
מצד שני זה הסיכון של המקצוע. עו"ד צריך להיות נאמן ללקוח שלו במאה אחוז, אחרת הוא מועל בשליחותו המקצועית.
אכן בעיה😐

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

"עו"ד צריך להיות נאמן ללקוח שלו במאה אחוז" – הבעיה היא שהוא מסכים שהוא יהיה הלקוח שלו !
הוא יכול לסרב, כל היהודים יכולים לסרב עד שאיזה עו"ד ערבי שבסתר ליבו צוהל על הפיגוע ייצג אותו.

אבל לא, הוא מייצג אותו, על זה אומרים "נבל ברשות התורה", או נבל ברשות החוק.

אם את , הילארי קלינטון, מאמינה ואומרת שהוא אנס אותה, בשביל מה את מסכימה לייצג אותו ? תבקשי שזה יעבור למישהו אחר ?

אה, הקריירה יותר חשובה לך ? הכסף גרם לך להסכים לייצג מישהו שאת מאמינה שהוא אנס ? גועל נפש.

ברלה
ברלה
6 years ago

קווין ג'ונסון, האם אנשים מסוגך מחזיקים באותם סטנדרטים מוסריים עבור גיבור הימין יורם שפטל שהציל את דמניוק מהגרדום ומגן על אנסים ורוצחים, או שהציפיות המוסריות שלך מוגבלות רק לעורכי דין בעלי דעות ליברליות?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

קווין ג'ונסון,
אתה יודע מי זה פרנאן לאבורי?
היה עורך דין.
הוא הגן על דרייפוס ואמיל זולא,
אי אז בשלהי המאה ה-19.
אין לי ספק שהיו לא מעט רפובליקנים צרפתים אשר תחושתיהם כלםי פרנאן לאבורי, דומות לתחושותיך כלפי קלינטון.

אז בשביל לדייק בעובדות –
ב-1975, קלינטון עבדה ב-legal aid clinic של אוניברסיטת ארקנסו.
ה-legal aid clinic מאפשרים ייצוג גם למי שאין ביכולתו לשלם לעורך דין.
המקרה המדובר הוא מקרה בו נאשם באונס ביקש ייצוג.
קלינטון נבחרה לייצג את אותו נאשם.
המקרה הסתיים בעסקת טיעון בה הנאשם הודה בהטרדה של נערה, ונשלח לכלא.

מה שאתה כותב רצוף באי דיוקים –
הילרי קלינטון אכן ייצגה את אותו נאשם, אבל הוא לא שוחרר בגלל "אחרי חודשיים בהאשמה של הילדה שהיא פסיכיאטרית" אלא הוא מלכתחילה נשלח רק לשנת מאסר בגלל שהמעבדה הפלילית הרסה בטעות את דוגמת ה-DNA, שהייתה הראייה המרכזית במשפט.
באותה הקלטה עליה אתה מדבר,
התגובה שלה על המשפט –
"זה היה תיק נוראי, וגם מרתק
…אני הגעתי לסיכום על עסקת טיעון בגלל שלא היו להם הוכחות. זה עצוב."

אתה בוחר לשפוט את קלינטון על שייצגה אנס.
אני חושב שהעובדה שהיא עבדה בייצוג מעוטי יכולת,
ושהיא עשתה את כל שביכולתה להגן על הלקוחות שלה (ולא מדובר על ברוני סמים שהעשירו אותה) –
מעוררת כבוד.

אם לא היו עורכי דין מהסוג שלה,
הרבה חפים מפשע היו נענשים שלא לצורך.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

ליורם שפטל היה ספק בזהותו של הנאשם, ולכן לגיטימי מוסרית להגן עליו.

אם לשפטל היה ברור שהוא איוון האיום ובכל זאת היה מנצל הטלת ספק פורמלית בעיניו כדי להגן עליו הוא גם היה מנוול.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

חחחחחחח
מצחיק איך שאתה מנסה לגונן על פשטל, מכל האנשים…

"אם את , הילארי קלינטון, מאמינה ואומרת שהוא אנס אותה, בשביל מה את מסכימה לייצג אותו ? תבקשי שזה יעבור למישהו אחר ?
אה, הקריירה יותר חשובה לך ? הכסף גרם לך להסכים לייצג מישהו שאת מאמינה שהוא אנס ? גועל נפש."

לא, היא לא יכלה לסרב לקחת את המינוי לתיק – היא עבדה ב-legal aid clinic שם היא קבלה תיקים ללא שיקול דעת שלה.

לא, זה לא הכסף שגרם לה לייצג את אותו נאשם – יש עבודות רווחיות בהרבה מה-legal aid clinic (רק תשאל את עורך דין שפטל…)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

גיא,
תחושתוי לא קשורות. אני בטוח גם שתחושות אמא גרמניה על בנה שנהרג כמעט דומות לתחושות אמא של חייל צהל שנהרג, אז מה ? יש טובים ויש רעים.

קלינטון נבחרה לייצג – אם היא מאמינה שהוא אנס למה היא לא סירבה לייצג אותו ? שיתנו את התיק למי שלא בטוח שהוא אנס. זכותה החוקית לסרב. (לגבי הריסת הראיות קראתי אבל לא אימתתי שקלינטון עצמה פעלה לפגוע בראיות). היא אמרה "עצוב" אבל צחקה בשיחה. ממש עצוב.

הרבה חפים מפשע נענשים שלא לצורך – לא אמרתי לעשות משפט בלי עורך דין, צריך לחפש בין רבבות עורכי הדין אחד שלא מאמין שהלקוח שלו אנס, או שלא מגיע לו עונש, בסוף מוצאים מישהו כזה. ואז זכותו המוסרית להגן עליו. אחרת ? זה פשוט עקום.

ברלה
ברלה
6 years ago

ברור, לפני ששפטל החליט לקחת את תיק דמניוק הוא ערך חקירה עצמאית וגילה בוודאות שלא מדובר בפושע נאצי, סתם נאצי זוטר, ורק אז החליט לקחת את התיק משיקולים מוסריים נטו ולא בגלל שרצה פירסום או חיפש תיק שיקפיץ לו את הקריירה. זה גם בטח מה שהוא עשה כשהוא ייצג את משפחת אברג'יל, זיכה בן אדם שהואשם באונס של תינוק בן שנה וחצי וייצג בן אדם שרצח את זוגתו ושם אותה במזוודה (הכל מויקיפדה, אני לא איזה מעריץ..).
אני אישית לא הייתי יכול להיות עורך דין וגם כנראה שלא מתחבר עם מישהו שמייצג אנשים כאלו אבל לרע ובעיקר לטוב, זאת השיטה וזה לא טיעון הגיוני כנגד ההתאמה של הילרי לנשיאות

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

קווין ג'ונסון, אתה חייב לבדוק את המקורות שלך,
ואולי גם קצת לגוון –

מה שאתה כותב על קלינטון (קלינטון עצמה פעלה לפגוע בראיות) זה נטו השמצה.

מנ שאתה כותב עלך עורכי דין –
נטו היתממות.
אתה יודע כמה עורכי דין חובשי כיפה יש?
אתה יודע כמה מהם מייצגים נאשמים שהם יודעים ב-100% שהם אשמים?

עורך דין מחויב להגן על הלקוח שלו ככל יכולתו,
תחת הסייג –
כל עוד הוא עושה זאת במסגרת החוק (אסור לעורך דין לשקר לבית המשפט, אסור לו לסייע לעבירה).

עורכי דין חילוניים עושים את זה.
עורכי דין חרדיים עושים את זה.
עורכי דין שמרניים עושים את זה.
עורכי דין ליברלים עושים את זה.

קלינטון?
היא הגנה על לקוח מעוט יכולת.
היא לא עשתה את זה בשביל הכסף.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

הודעה ארחונה בעניין העו"ד –

לגבי שפטל – השאלה המרכזית של המשפט היתה שאלת זהותו של הנאשם, ולא שאלת כוונות איוון האיום, פירוט מעשיו, וכו'. בזה לא היה ספק.
היתה ראיה של תעודה, והנאשם טען שזה לא הוא, מן הסתם שפטל בדק את זה על פני השטח והתעורר גם אצלו ספק ולכן לקח את התיק. עובדה שבערעור 5 שופטי עליון פסקו פה אחד שיש ספק.

לגב קלינטון –
כל עורך דין שמאמין שהנאשם שלו רשע מרושע ומנסה בכל זאת לזכות אותו – הוא מנוול. נקודה. ואם אלפים עושים כך, אז אלפים מנוולים.
קלינטון שמאשימה את טראמפ בסטייה וחוסר מוסריות, שתבדוק את עצמה קודם. (היא לא עשתה את זה בשביל הכסף, רק בשביל הניסיון המשפטי והרקורד)

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

יורם שפטל הוא חלאה . לא בגלל שייצג את דמיאניוק – זה תפקידו של עורך דין . ולא בגלל דיעותיו הימניות – מותר לו . הוא חלאה בגלל שפת הביבים שלו , וההתקפות האישיות המכוערות על כאלה שלא מחזיקים בדיעותיו .

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

עוד מעט הליגה תתחיל ונחזור לדבר על הדברים החשובים באמת.

אסף
אסף
6 years ago

הייט נראה לי שמה שבעיקר עלה להילארי בבחירות הוא הזיהוי שלה עם ברק אובמה והמדיניות שלו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

שפטל מגיב כפי שמגיב כלפי חלאות מהשמאל שמתייחסים כך לימניים ולדוסים וכל אלו שלא מתאימים לדעותיהם.
הוא עצמו לא מתייחס כך ומגיב כך לכל אלו שלא בדעתו אלא לכאלו כנ"ל.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

אחד מהאנשים הכי גסי רוח,
ואתה מגן עליו.
יש לו תרבות דיבור של חתול אשפתות,
אבל כאשר איש ימין אומר:
"הנה המפלגה הראשונה בראשות הגברת שפיצר … שזחלה על ארבע – וכל־כך נמוך זחלה שאיברים אחרים בגופה גם הם נגעו ברצפה – לתוך ממשלתו."

זה לא מפריע לך.

יש רק מילה אחת לתאר את הפער בין התגובה הנ"ל לבין שאר תגובות ה-"מוסר החילוני" שלך –
צביעות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

לגיא, אני לא מכיר תגובות כאלו שלו אלא בעניין השקפת עולם נגד שמאל קיצוני.
אני בהחלט נגד תגובות כאלו מכל צד, כך שאתה לא יכול להאשים אותי בצביעות.
פשוט לא הכרתי עד עכשיו תגובות מהסוג שציטטת, ואני מקווה שלא אכיר.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

סליחה אבל שטויות כאלו רואים ב"רוטרנט" ומקומן לא יכירן כאן.

למה זה שטויות? כי ישראלים שכשאומרים להם את המילה "טראמפ" מגיבים ישר ב"אבל קלינטון…" הם פשוט מפגרים. כאילו מה – אתה חי שם? אתה מצביע שם? זה נוגע לך בכלל? מי שמגיב כך (והוא אינו אזרח ארה"ב) כאילו מחזיק שלט "הריני כעלה נידף ברוח והרגע עשו עלי עוד ספין".

חסוי
חסוי
6 years ago

אנשים פה צריכים להבין, אנשי הימין בישראל בעד טראמפ לא בגלל שאנחנו חושבים שהוא יהיה נשיא טוב לארה"ב, הוא יהיה גרוע לארה"ב, אגב בדיוק כמו הילארי, אבל בניגוד להילארי חובבת הערבים, הוא יהיה נשיא סביר למדינת ישראל, היא לא, כי בכל דבר היא תסתכל על הערבים כחלשים המסכנים, ותיקח את הצד שלהם בכל עימות, וזה משהו שאני לא מוכן לקבל, בסופו של יום אני גר בישראל, ארה"ב לא מעניינת אותי.

חמי
חמי
6 years ago

הרבה נשים נשארו עם בעליהם אחרי בגידה והמקצוע שלה הוא לשחרר חארות כאלה. DONT HATE THE PLAYER HATE THE GAME

תבדוק כמה תביעות יש מול טראמפ…אוניברסיטה מפוברקת ועוד…

אלי לס
אלי לס
6 years ago

אני מסכים עם כל מה שכתבת בעניין הלייקרס בתנאי שאוקלוהומה תהיה הצלחה השנה. והצלחה זה אומר גמר מערב + להפסיד לגולדן סטייט אבל בצורה שתראה שיש תחרות
ומכיוון שאני לא רואה את זה קורה ואני צופה בנוסף לבעיות אגו בין השלושה עדיין יש סיכוי טוב שפול ג'ורג' יברח משם.

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
6 years ago

סקרמנטו לא הגיעו לגמר הליגה אלא נשדדו בגמר המזרח מול הלייקרס

פורזינגס כמו הגריק פריק יהיה תותח על ויעשה רק טוב לעיר המתוסבכת הזאת שכבר מעל ל40 שנה (עם הבלחות נעימות בשנות ה90) מחרבנת את המדיסון והבעלים מחלקים חוזים וסכומים הזויים לכל מי שחפץ.

הלטבי הוא משב רוח מרענן בתפוח הגדול

שייקה
שייקה
6 years ago

המילים של פופ הן מהישירות, הכנות והחזקות ביותר ששמעתי בנושא זה זמן רב.

צביקה
צביקה
6 years ago

מה שפופ אמר, מייצג נפלא את כל הטרלול הליברלי הפרוגרסבי. לא על זה שזה שהוא תקף את הנשיא על זה שהביע ביקורת כה חריפה על מחאות לא אלימות של ספורטאים, שפה אני בהחלט מוכן להסכים שטראמפ ממש לא פועל בחוכמה והוא גורם נזק לעצמו במידה לא מועטה בדרך שהוא הולך בא בנושא הזה, אלא בניסוח הכה רהוט של כתב האשמה של כל אחד מאיתנו בעולם המערבי, שצריך להתנצל על הערכים שלו ועל ה"מעמד" שלו, בפני כל קבוצה שמצליחה לשים את עצמה על הסטטוס ה"מוחלש". לפי הטיעון שלו, כל איש לבן בעולם המערבי, לא משנה בכלל מיהו ומהו ומה עיסוקו ומה כישוריו ומה הוא עושה, צריך לחשוב שהוא פריבילג, ומשיג משהו בעולם רק בגלל צבע עורו, להצטער על זה, ולנסות לדאוג לכל אחד אחר שאינו לבן ופריבילג כמוהו, להשיג דברים שהוא משיג מתוקף "לבנוניותו" והוא אפילו לא מודע לזה. מדהים לגמרי למי שחושב על זה לעומק, אבל זה בדיוק הלך המחשבה המרכזי בפרוגרס, וזה מנגנון ההרס העצמי של העולם המערבי, ובדיוק בגלל זה נבחר טראמפ, ובאנגליה בוצע הברקזיט – נסיון של הציבור הרחב שעדיין יש שכל בקודקודו ומוחו לא נשטף לגמרי בהבלים הללו, להציל את הציביליזציה והתרבות שלו. שיהיה לנו בהצלחה.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

מנגנון ההרס של העולם המערבי הוא הבדלנות.
מה שאתה כותב על האפרו-אמריקאים,
כותבים עכשיו בלוגיסטים של הימין הגרמני, זה שנבחר עכשיו לפרלמנט הגרמני,
על היהודים.

אין הבדל בין ההתעלמות מהעובדה שהייתה, שיש, ושכנראה תמשיך להיות, גזענות בארה"ב,
לבין ההתעלמות מהאנטישמיות שרווחת כיום בארה"ב ובאירופה.

זה לא סתם שיהדות ארה"ב לאורך עשרות שנים הובילו את תנועות זכויות האזרח.
הם יודעים את ההשלכות של אותה גזענות.

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

1000 +

מה יהיה גיא ? אנחנו מסכימים יותר מדי בנושאים מחוץ לכדורסל .
בסוף תהפוך לאוהד דאבס נלהב .

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

דווקא אני לא משונאי הדאבס.
אני לא מאלו שעושים פרצוף נגעל למראה קפקייק או מגן שיניים לעוס…

מי שממש קשה לי אתו –
זה פופ.

איך אפשר שלא לכבד אדם במעמדו ותפקידו, שאומר כל כך יפה את אשר על לבו.
(קשה, בגלל שכאוהד הסאנס, 2007 חקוקה לי עמוק בתודעה)

הייט אשברי
הייט אשברי
6 years ago

בהחלט מסכים בנושא פופ , מה גם שהוא מדבר דברי טעם .

אגב , בתקופה המדוברת החזקתי אצבעות לסאנס מול ס"א , והתאכזבתי מכך שלא הגיעו עד הסוף .

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

כל הזמן מתלוננים שהתשובות שלו קצרות ובנליות, אבל בחייאת, כשהוא סופסופ פותח את הפה… שישאיר את התפקיד לבקי האמון וירוץ לכנסת אצלינו, גוש השמאל משווע למישהו כמותו

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

מדוייק ההגדרה של פופוביץ'. אני מעריץ אותו אבל אם ניפגש אקשור את היד שלא תעוף לי סטירה אוטומטית על הסיפור עם פיניקס

א.ב
א.ב
6 years ago
Reply to  צביקה

אנסה לעשות סדר:
מה שפופוביץ' אומר הוא שיש מציאות, במציאות הזו, להוולד לבן נותן לך יתרונות מסוימים.
זה השלב הראשון.
לא פופוביץ' ולא אף אחד אחר אומרים שצריך להתנצל על זה, אלא פשוט שזה מצב נתון. כמו שבישראל יותר קשה להתקבל לעבודה אם שם המשפחה שלך ברדוגו או אבו נימר ולא גרינברג.
עכשיו לעניין הערכים –
הערכים הם מה אתה תופס שראוי לעשות ביחס למציאות, העמדה הליברלית אומרת בהחלט שיש מקום לפעול באופן אקטיבי על מנת לצמצם את הפערים האלו מלידה, משלל סיבות. יש גם מגוון של אפשרויות לגבי איך לפעול.
אז כל אחד יכול להחזיק באילו ערכים שהוא רוצה ולהחליט מה הקדימויות.
מה שכן, אני ממליץ לבחור בערכים לפי תמונה נכונה של המציאות.
ואפילו יותצר ממליץ לצפות בקטע הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=1cuQTGKD01M

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

נשיא ארה"ב מתבטא כנגד חופש הביטוי (אחד מעקרונות הכי חשובים לאמריקאים ולכל דמוקרטיה) ואתה חושב שמדובר בסה"כ במקרה שבו הוא 'לא פועל בחוכמה'. נראה שאתה כל כך עמוק בבור שלך שאתה מנותק לגמרי מהיכולת להבין על מה העניין ומה באמת מתרחש כאן. העיקר להגן על המנהיג שמייצג את השבט שלך ובפנטזיה העקומה שלך עומד כנגד השמאל.

לגבי שאר הדברים מורסן לשעבר הבהיר את הנקודה באופן מדויק.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  Ish

מה יש לך נגד גרג?

Ish
Ish
6 years ago

כלום., אני פשוט לא יודע איך מאייתים את השם שלו בלי לבדוק.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

BEN SHAPIRO

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

דיברנו על הגרג בגראוואטר של א.ב.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

מעניין, הרבה שמאלנים/ליברלים כאן חוזרים שוב ושוב על הסגנון שהימנים מנותקים מהמציאות, חיים בפנטזיה עקומה, וכו' וכו'.

ברור לכם שזה מה שהרבה מאיתנו חושבים "עליכם", כן ?
רק לצורך הפרוטוקל.

Ish
Ish
6 years ago

בהתחשב בזה שאתה נתלה על כל מילה של אדם שכשמונים אחוז מטיעוניו הם אנשי קש, וחושב שיש אמת בטיעונים אלו ושכולנו צריכים לשמוע טיעונים אלו כל הזמן, אז לי אישית די ברור למה אני חושב שאתה מנותק מהמציאות.

מה בדיוק גורם לך לחשוב את זה עלי?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

כל משפט שלישי, בערך.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

אז אין לך סיבה ממשית, הבנתי.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

יש כמה, כבר עייפתי.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

לא, בניגוד אליך אני מעוניין לדעת איפה הדעות שלי מאבדות קשר עם המציאות ואיך. בבקשה, יאללה תשפוך.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

אם לא הייתי בעבודה עכשיו הייתי מלקט מפוסטים אחרים ועורך לך מצגת מרהיבה שלך, של שעיה, של POOPS, של שי, של גיא, של עוד כמה ששכחתי.
אבל אני בעבודה, ואין לי זמן למחקרים. אני מגניב תגובות פה ושם.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

דיברתי עלי, לא על מגיבים אחרים שאני לא בהכרח מסכים איתם. קח את הזמן יש לך לפחות ערב שלם לפני שהכתבה צונחת מהדף הראשון לתהום השכחה.

צביקה
צביקה
6 years ago
Reply to  Ish

טראמפ ממש לא מתבטא נגד חופש הביטוי. זה רק מה שתוקפיו "ממסגרים". טראמפ מנסה לדבר על ערכים משותפים. רוצה לטעון שאפשר בהחלט לגנות גזענות ולפעול לקדם מלא דברים שונים, אבל שהוא חושב שזה ממש פסול לעשות את זה דרך תקיפת הדגל וההמנון, שמייצגים את הרצון המשותף לחיות במדינה אחת, ולשמור על איזה מכנה משותף של ערכים שבמקרה האמריקאי מיוצג בחוקה. וזה בהחלט נושא מאוד עדין, כי אין באמת סיבה ללחום בעד כל מיני דברים כפי שאותם מוחים עושים, דרך ההסתייגות מסמלים לאומיים כמו המנון לדגל, ממש אין חובה לפעול ככה, ויש מלא אפשריות אחרות, ומצד שני, הוא צריך לשמור על ממלכתיות בזה שלא יכנס לכזה מאבק אמוציאנלי נגד המוחים הללו, אלא עדיף שהיה עושה את זה בהרבה יותר זהירות מבחינת הסגנון.
מצד שני, מי שלא מבין את הנקודה שלי לגבי מה שאמר פופ, ועונה לי על ידי חזרה פחות או יותר על אותם דברים בניסוח אחר, כמו שעושה א.ב. כאן לעייל, אז סבבה לו. שישמשיך להתנצל על הפריבליגיות שלו. אבל ביום שבשם זה הוא ינקוט בצעדים שמסכנים את הקיום של כל הדמוקרטיה המשותפת שבא אנחנו חיים, אשתמש בלי להתנצל בעובדה שהרוב בצד שלי ואני מנצח בבחירות דמוקרטיות, כדי למנוע את הסכנות, ומה שישאר לו לעשות זה לבכות בתקשורת, בצורה כזאת שרק תגביר את הסיכוי שלי לנצח שוב במערכת הבחירות הבאה. סבבה.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

לקרוא לפיטורים של מי שמבצע מחאה לא אלימה זה לא לפגוע בחופש הביטוי??????????????????

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

אם ב-י"ב בחשוון שרי הימין יעברו בשורה מול האנדרטה לרצח רבין בתל אביב ואחד אחד יניפו אצבע משולשת (מחאה לא אלימה) בזמן הטקס בירושלים כמחאה על א' ב' ג' ,
האם קריאה לנתניהו לפטר אותם תהיה פגיעה בחופש הביטוי ?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

למה שביבי יקרא לפטר את שרי ממשלתו?
גם אם הם יעברו אחד אחד למול עיניו של ביבי, וישתינו על קבר רבין,
ביבי לא ישים לב.
זוכר את כיכר ציון?
אז קראו מפגינים "מוות לרבין", ו-"רבין בוגד".
אז חילקו מפגינים תמונות של רבין במדי נאצי.
אתה זוכר את תגובתו של ביבי?
אני זוכר היטב את תגובתו.

בנוסף –
ההשוואה שלך לא פחות מאומללה.
א. שחקן פוטבול הוא לא נבחר ציבור.
ב. לא ראיתי אפילו אצבע משולשת אחת במהלך ההמנון האמריקאי.

אז לשאלתך –
נגיד ושחקני בית"ר, כולם יחדיו, יעברו מול קבר רבין,
ואחד אחד יניפו אצבע משולשת –
אם ביבי יקרא לפטרם,
זו לחלוטין תהיה פגיעה בחופש הביטוי.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

אני מרגיש שאני חוזר לגיל התיכון, מתווכח על מה היה בכיכר ציון ומי חילק את תמונות הנאצי, אין לי כוח וזמן לזה.

אני חושב שזו לא פגיעה בחופש הביטוי.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

https://www.youtube.com/watch?v=XfHLZjGyVkk

לפי כל הגדרה נורמטיבית של דמוקרטיה (וגם לפי החוקה האמריקאית),
הקריאה של טראמפ לפטר את כל בני הזונות (מילים שלו) שמוחים מחאה לא אלימה בזמן השמעת ההמנון –
פגיעה בחופש הביטוי.

Ish
Ish
6 years ago

אני מת לראות מה הייתה התגובה של אנשי ימין אם זהבה גלאון הייתה עומדת על מרפסת בהפגנה בה הקהל זועק ביבי בוגד, מוות לביבי, ובהם ואש את ביבי נגרש, ומגיבה כמו שביבי הגיב בהפגנה זאת.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

לגבי התמונות במדי נאצי יש לציין שזה לא על דעתו של אף גורם ימין אמתי לעשות דבר כזה, כולל לא מטה מאמ"ץ שהיה אחראי על ארגון הפגנות הימין.
מי שהיה אחראי על יצירת התמונות היה סוכן השב"כ אבישי רביב שכונה "שמפניה" שמטרתו הייתה לעור מהומות ולעשות דברים כדי להכפיש את הימין. בלעדיו לא היו הכרזות האלו באות לאוויר העולם. והם לא היו כרזות גדולות ולא היה סיכוי לראות מה בדיוק מופיע בהם מן המרפסת. אבישי רביב גם הי אחראי על הארגון הפיקטיבי אי"ל ועל פעילות משותפת עם יגאל עמיר ושיחות לפני צעירים ורביב התהלך עם חולצה עם תמונה של רבין ומתחתיה הכיתוב מוות לבוגדים. וכן היה אחראי על פעולות אלימות נגד ערבים בחברון ועוד.
ויש לציין שיגאל עמיר החליט לרצוח את רבין לאחר הסכם אוסלו א' והרבה לפני ההפגנה בכיכר ציון ומעשה הרצח היה חמעשה ניסיונו השלישי כשבפעמיים הקודמות ראה שלא יכול לעשות זאת והן היו לפני ההפגנה בכיכר ציון, כך שלא ההפגנה הזו הביאה אותו להחליט על הרצח אלא קיבל את ההחלטה הרבה קודם.
טענה נוספת היא לגבי ההפגנה שטענו שבה היה ארון קבורה שהחשיבו כמסמל את ארון הקבורה של רבין. אך מדובר היה בארון הקבורה מסמל את ארון של הציונות וכפי שנכתב על אותו ארון קבורה שרבין ממית את הציונות וכמו שאמנים לא בחלו בו במחאה כזו מנהיגי אמני ישראל שהשליכו לחצר ביתו של השר סילבן שלום את "ארון הקבורה של התרבות בישראל", לא בחלו בו מנהיגי הסטודנטים, שהניפו את "ארון הקבורה של ההשכלה הגבוהה", לא בחלו בו גם מפגיני הימין בהפגנותיהם נגד הסכמי אוסלו ולא בחלו בו מפגינים רבים אחרים.
קריאות "רבין בוגד" אכן נצעקו בהפגנה בכיכר ציון, אבל נתניהו דחה אותן באותה תקופה שוב ושוב. הנה לדוגמה תיעוד של נתניהו מתעמת ערב הרצח עם מפגיני ימין קיצוניים וקורא לעברם שוב ושוב:
"רבין אינו בוגד. לא ולא. הוא טועה ובגדול והוא גם יפנה את דרכו, אבל הוא איננו בוגד. איננו בוגד. יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים. אנחנו בני עם אחד".
http://presspectiva.org.il/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9-%D7%94%D7%90%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90-%D7%A9%D7%94%D7%95%D7%93%D7%91%D7%A7%D7%95-%D7%9C%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95/

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

ניסיון לא מוצלח לשכתב את ההיסטוריה.
תתבונן על ביבי על המרפסת,
כאשר ברקע קריאות "רבין בוגד", מוות לרבין",
ותראה לי מתי היה הרגע בו ביבי גינה את ההסתה,
ניסה לעצור אותה,
או הראה רמז מינימלי של מחאה מול אותם מסיתים.
כל מה שאני ראיתי ממנו זו דממה זועקת.
חשוב היה לו יותר הקול של מצביעי הימין באותה הפגנה,
מאשר לעשות את הדבר הנכון.

המרשתת מקום רחב, אם יש כאלו –
אני משוכנע שתוכל למצוא אותם.

כל שאר מה שרשמת –
תירוצים.

מה זה משנה מתי יגאל עמיר החליט לרצוח את רבין?
מה זה משנה מי הפיץ את אותם כרזות?

מה שמשנה זה שהוא שתק.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אתה משכתב את ההיסטוריה כי נתניהו לא שתק והוא אמר במפטרש שרבין לא בוגד כמו בציטוט שהבאתי בתגובה המובא בקישור.
ואני רואה שיש לך חוסרבהבנת הנקרא כי הדברים האחרים לא קשורים לנתניהו עצמו אלא להאשמות השקריות כנגד הימין כמו שהפגנה בארננה ארון הקבורה בא לסמל את מותה של ציונות ולא מותו של רבין בדיוק כמו מחאת האומנים על מותה של התרבות או מחאת הסטודנטים עם ארון הקבורה של ההשכלה הגבוהה.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

תראה היכן ביבי פותח את פיו ומנסה לעצור את ההסתה במהלך אותה הפגנה,
בזמן אמת.
ההפגה כולה צולמה, כל שלא קשה למצוא חומרים במרשתת.
מה שאתה הבאת נאמר בזמן אחר, ובמקום אחר.

סליחה שאני ככה מפוצץ לך את הבועה של האמיתות השקריות שמקורותיך מאכילים אותך,
אבל תבדוק.
תבדוק לעומק,
ואז תגלה מי מנסה לשכתב את ההיסטוריה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

*במקום ארננה צ"ל רעננה.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

דרך אגב,
האצבע המאשימה, היא נגד ביבי. אישית.
לא נגד כל הימין.
מיקי איתן, ודוד לוי (והיו עוד, אני פשוט לא זוכר מי) –
הם עזבו את ההפגנה בעקבות ההסתה הפרועה.

ביבי, שרון, קצב (ועוד כמה וכמה, פשוט לא זוכר מי) –
הם נשארו. ושתקו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אך רבים בשמאל עשו דה לגיטימציה לימין באופן כללי ולכל מי שנגד תהליך אוסלו שלמעשה בעקבותיו רק הוחמר הטרור ולא קודם כל שלום.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

אני מזמין אותך להראות לי הפגנה נגד ביבי,
שאפילו מזכירה בקצת את זו שהתרחשה בככר ציון.

אני מזמין אותך להראות לי מתי מנהיגי שמאל עמדו ושתקו לנוכח קריאות הדורשות את מותו של מנהיג ימין.

"רבים בשמאל עשו דה לגיטימציה".
זו נטו ססמה. הצטדקות של מי שבימין מנסה לכבס את התנהלותו של ביבי.
ואפשר היה אחרת.
באותו היום של ההפגנה, וביום אחריה,
זה היה בני בגין שיצא נגד המפגינים.
מיקי איתן, הוא סירב להישאר בהפגנה לנוכח ההסתה הפרועה.

אתה עד עכשיו רק מביא תירוצים עבור "מנהיג", שלטעמי,
לא מצדיק הגנה שכזו.

אני בכלל לא מדבר על דיון ימין/שמאל.
אני מדבר על להיות בן אדם.
אני מדבר על דוגמה אישית.
קשה לי להבין איך מי שכל כך הרבה כותב על מוסר,
בוחר לדבוק במישהו שהמוסריות ממנו והלאה.

לגיא:הציפור הנדירה
לגיא:הציפור הנדירה
6 years ago

שוב גיא אתה מוכיח שאין לך הבנת הנקרא ברמה הבסיסית ביותר!!!
מה שכתבתי לא קשור לביבי ואינו סיסמה אלא התייחסות מציאותית של רבים בשמאל לכל ימני/דתי כאשם ברצח רבין.
בכל מקרהמצד אחר הרצח לא עושה את דרכו המדינית של רבים כנכונה אלא רק מה שקורה בשטח מדחנה ביטחונית-מדינית והעובדה היא שהדרך של תהליך אוסלו שהוביל רבין לא קידמה את השלום אלא הביאה בעקבותיה הרבה יותר טרור ממה שהיה בשנים שלפני תהליך אוסלו.
ובכל מקרה כל הבסיס של השקפת השמאל מופרכת מיסודה וכל טענות הערבים הם שקרים ובראשם הכחשת הקשר היהודי לארץ בכלל ולירושלים בפרט והכחשת השואה.
ההיסטוריה היהודית בארץ קדמה ב-1910 שנים לזו הערבית וישנם ממצאים המוכיחים חיים יהודיים מלפני יותר מאלפיים שנים ואף יותר משלושת אלפי שנים (והממצאים האלה מוכיחים באותה מידה שהעם היהודי היום הוא ההמשך לבני ישראל שבתנ"ך) ואין ממצאים ערביים ומוסלמיים מתקופות אלו אלא רק מסביבות 640-630 לספירה (ולא, גיא, טענות של משפחות מכפר כנא או מקומות אחרים ללא ממצאים בשטח אינן שוות דבר לעומת הממצאים היהודיים בשטח).
בכל מקרה הערבים הפלסטינים לא שלטו כאן כלל באיזשהו זמן מן הזמנים ואף לא בחלק מהארץ ומעולם לא הייתה "פלסטין" שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן אין להם כל זכות טענה על שטח כלשהו מהארץ הזו.
ויתרה מזו, גם בקוראן הקדוש למוסלמים כתוב שהארץ של היהודים ואין כל אזכור של חשיבות הארץ למוסלמים ולא לירושלים בכל שם ערבי שהוא (וגם אלאקצא שבקוראן מתייחס למסגד בערב הסעודית ששמו הוא כזה והמסגד בירושלים בשם זו הוא על שמו של המסגד שבקוראן כי זמנו של הקוראן הוא בחצי הראשון של המאה השישית [מוחמד מת בשנת 532] והמצגד שבירושלים הוקם בסוף המאה השביעית-תחילת השמינית) לעומת מאות רבות של אזכורים בתנ"ך בשמות שונים (בעיקר ירושלי[י]ם כשבתורה כתוב "המקום אשר יבחר ה' " ובנ"ך מפורש מהו המקום והוא ירושלים). זה מוכיח שהערבים משקרים בטענותיהם על חשיבות הארץ להם. שאלו על כך את האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה שהוא מהמנהיגים המוסלמיים המעטים שאינם שונאי יהודים ולכן תומכים בזכות היהודים על כל הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית כי כתוב בקוראן שהארץ של היהודים.
כך שמכל הבחינות זו ארצנו ומולדתנו ואין כאן כיבוש וממילא ההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק.

לגיא:הציפור הנדירה
לגיא:הציפור הנדירה
6 years ago

*בשורות 7-6 צ"ל: "בכל מקרה מצד אחר הרצח לא עושה את דרכו המדינית של רבין…"

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

קרמר,
אני לא מתייחס עליך כאל "כל ימני/דתי".
אני משתדל מאוד לא להכליל.
אני התייחסתי אך ורק למילים שלך.

"נתניהו לא שתק"
מילים שלך.
שקר.
נתניהו עמד על הבמה בעוד המסיתים קוראים למותו של רבין, ושתק.
אנשי ימין אחרים, מהסוג ההגון, עזבו את ההפגנה.
לא ביבי.

היכן הבעיה בהבנת הנקרא?

כל שאר הפרופוגנדה שאתה כותב –
חלקי עובדות שעוקמו לטובת אג'נדה,
אלה כלל לא רלוונטיות לדיון.

הדיון התחיל בשאלת חופש הביטוי,
ובקווין ג'ונסון ששאל:

"אם ב-י"ב בחשוון שרי הימין יעברו בשורה מול האנדרטה לרצח רבין בתל אביב ואחד אחד יניפו אצבע משולשת (מחאה לא אלימה) בזמן הטקס בירושלים כמחאה על א' ב' ג' ,
האם קריאה לנתניהו לפטר אותם תהיה פגיעה בחופש הביטוי ?"

והתשובה שלי נותרה זהה:

"למה שביבי יקרא לפטר את שרי ממשלתו?
גם אם הם יעברו אחד אחד למול עיניו של ביבי, וישתינו על קבר רבין,
ביבי לא ישים לב.
זוכר את כיכר ציון?
אז קראו מפגינים "מוות לרבין", ו-"רבין בוגד".
אז חילקו מפגינים תמונות של רבין במדי נאצי.
אתה זוכר את תגובתו של ביבי?
אני זוכר היטב את תגובתו.
בנוסף –
ההשוואה שלך לא פחות מאומללה.
א. שחקן פוטבול הוא לא נבחר ציבור.
ב. לא ראיתי אפילו אצבע משולשת אחת במהלך ההמנון האמריקאי.
אז לשאלתך –
נגיד ושחקני בית"ר, כולם יחדיו, יעברו מול קבר רבין,
ואחד אחד יניפו אצבע משולשת –
אם ביבי יקרא לפטרם,
זו לחלוטין תהיה פגיעה בחופש הביטוי."

אתה יכול להמשיך להמציא "אמיתות" כמו אהובך החדש, טראמפ,
אבל את ההיסטוריה לא תוכל לשנות.
אני זוכר היטב את מה שקרה בכיכר ציון,
אני זוכר היטב את תגובתו של מנהיג הליכוד באותה תקופה –
שתיקה רועמת. מרשיעה. מעליבה. בלתי נסבלת.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

מה שהביא זו לא פרופוגנדה אלא עובדות בשטח שרבים בשמאל התייחסו לכל ימני/דתי כאשם ברצח רבין.
בדיוק שהעובדות הן ולא פרופוגנדה שבקוראן כתוב שהארץ שייכת ליהודים ואין כל אזכור של חשיבות הארץ באיסלאם ולא אזכור כלשהו של ירושלים (ואל אקצא שבקוראן הוא מסגד בערב הסעודית בשם זה שזה שבירושלים נקרא על שמו כי זמנו של הקוראן בשלישי השראשון של המאה השישית [מוחמד מת בשנת 532 לספירת הנוצרים] ואלאקצא בהר הבית נבנה בין סוף המאה השביעית לתחילת השמינית) וזה מוכיח היטב שהערבים משקרים בכל טענותיהם,
שהקשר היהודי לארץ החל 1910 שנים לפני כל קשר ערבי ומוסלמי לארץ (ולא, גיא, דברים של משפחות ערביות כאלו ואחרות ללא ממצאים בשטח אינם שוות דבר לעומת הממצאים היהודיים המוכיחים חיים יהודיים בארץ הרבה לפני שהגיעו לכאן הערבים והמוסלמים הראשונים במה שנקרא "הכיבוש הערבי" ואף לפני יותר משלושת אלפי שנים),
שהערבים הפלסטינים כלל לא שלטו בארץ הזו או בחלק כלשהו ממנו ולא הייתה מעולם פלסטין שהם אומרים שנלקחה מהם ולכן לא יכולה להיות להם כל זכות טענה על שטח כלשהו בארץ,
שהלאומיות הפלסטינית הומצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ ובחזרת עם ישראל לארצו אך אין באמת חשיבות בעיניהם לארץ הזו (וזה ברור מהעובדה המובאת לעיל שבקוראן הקדוש למוסלמים כתוב שהארץ של היהודים ולכן מנהיגים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים תומכת בזכות היהודים על כל הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית כי בקוראן כתוב שהארץ שייכת ליהודים כמו למשל האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה).
לכן אין כאן שטחים כבושים כי זו ארצנו ומולדתנו ואין עם כובש בארצו ולהפך, אם הערבים היו השולטים אז היה כיבוש, וההתנחלויות חוקיות מבחינת אמתית, ולכן ההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

*מה שהבאתי.

כדי להראותך שדבר מסוים הוא פרופוגנדה לא מספיק לכתוב שהוא פרופוגנדה אלא להביא הוכחה לכך:
כלומר עליך להוכיח שכן כתוב בקוראן שהארץ קדושה למוסלמים ושמוזכרת ירושלים כקדושה למוסלמים,
להוכיח שהממצאים המוכיחים על חיים יהודיים הרבה לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים אינם נכונים,
שהייתה פלסטין שהערבים טוענים שנלקחה מהם,
שמנהיגים ערביים לא אמרו בתקשורת הערבית והבינ"ל שהלאומיות הפלסטינית היא רק כדי לפגוע ביהודים,
שאין אישים מוסלמיים כאימאם עבדול האדי פאלאצי שתומכים בציונות בצורה הימנית שלה ובזכות היהודים על כל הארץ כי כתוב בקוראן שהארץ שייכת ליהודית,
וכן אתה מוזמן להוכיח שהוויתורים כמו בתהליך אוסלו הביאו לשיפור המצב הביטחוני ולקידום השלום ולא החמירו את המצב הביטחוני והגבירו את הטרור כי הערבים ניצלו את הוויתורים שקיבלו כדי להגביר את הטרור.

קדימה אתה מוזמן להוכיח את הדברים האלו. בהצלחה!!! אין לך כמובן סיכוי להצליח כי הדברים שהבאתי הם לא פרופוגנדה עובדות בשטח בשטח או בכתב וכדומה.
הדברים שבאים להצדיק לתת מדינה ערבית בלב ארץ ישראל לערבים הפלסטינים הם הפרופוגנדה כי כאמור למשל בין השאר אין להם בכלל זכות טענה על הארץ שהרי לא שלטו בה מעולם ולא נכבש מהם כל שטח שהוא מעולם. רק דבר זה לבד אומר שאין כאן כל כיבוש ואין כל הצדקה לתת להם מה שמעולם לא נלקח מהם.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

ביום בו אראה סימוכין מדעיים,
כאלו שעברו ביקורת עמיתים, ונמצאו "כשרים" מחקרית,
אוכל להתייחס לדבריך כאל משהו שהוא לא תעמולה.
אבל קראתי את הציטוטים שלך.
מצטער, אבל זו לא סתם תעמולה,
זו תעמולה זולה.

חוץ מזה, כרגיל, אתה מסיט את הנושא כאשר אתה נתקל בעובדות שלא מוצאות חן בעינך.

הדיון היה על העובדה שביבי שתק לנוכח הסתה פושעת.

אם קראת את מה שכתבתי, אז אתה אמור לדעת שלהאשים אותי ב-"רבים בשמאל התייחסו לכל ימני/דתי כאשם ברצח רבין",
זה מופרך.
אני לא "רבים בשמאל",
ואני במפורש ציינתי את מנהיגי הימין שהתנערו מהאלימות בזמן אמת.

אתה כותב המון על מוסר.
אני לא מבין איך אפשר להיות "אביר המוסר" ובו זמנית להגן בחירוף נפש על מי שמוסריותם מפוקפקת,
כמו טראמפ (שניבולי הפה שלו קובעים רף חדש של שפלות מצד מוסד הנשיאות בארה"ב),
וביבי (שעמד מול המון שדרש את ראשו של ראש הממשלה,
ושתק).

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אתה מתעקש להמשיך בחוסר הבנת הנקרא!!! רוב דבריי אינם קשורים לביבי וגם לא התייחסתי אליך אישית אלא שרהים בשמאל, גם אם אתה לא מהם, התייחסו לכל ימני/דתי כאשם ברצח רבין.

מה בעיניך סימוכין מדעיים לכך שהקשר היהודי לארץ קדם בהרבה לקשר הערבי לארץ וממצאים ארכאולגיים מוכיחים זאת?
מה בעיניך סימוכין מדעיים לכך שכתוב בקוראן שהארץ שייכת ליהודים?
מה בעיניך סימוכין מדעיים לכך שהערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו בארץ ולא הייתה מעולם פלסטין?
לא כל דבר דורש סימוכין מדעיים, וכל הדברים הנ"ל ואחרים שהבאתי מוכחים בשטח או בכתובים ולגבי הקוראןדברים של אישים מוסלמיים שרינם שונאי יהודים מוכיחים את הדבר לגבי הקוראן.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

סימוכין מדעיים זה ציטוט מתוך מחקר שפורסם,
כך שהוא עבר ביקורת.

"כתוב בקוראן" – תביא ציטוט מהמקור, או מתרגום אמין של המקור.

ואחרון.
אתה הצטרפת לדיון שבדיוק עסק במה שביבי אמר.
זה שכרגיל אתה בוחר להסיט את הנושא,
זה –
א. כרגיל.
ב. לא רלוונטי לדיון.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

זה רלוונטי לכך שהדרך המדינית של רבין שגויה מיסודה, כי אין כל הצדקה לתת לערבים הפלסטינים מדינה בלב ארץ ישראלכשמלכתחילהאין להם זכות לכך וגם רוב הסיכויים שזו תהיה מגינת טרור ולא מדינת שלום והיא עצמה פרס על הטרור.
הבאתי בעניין זה בעבר דברים של פרופ' מזרחן שהביא ציטוטים מהקוראן.
לגבי העניין ההיסטורי שהיהוגים קדמו בהרבה בקשר לארץ זהמוכח בממצאים ארכאולוגיים בשטח.
לגבי שלא הייתה פלסטין זוהי עובדההיסטורית ידועה והשליטים ששלטו כאן חאורך הדורות ידועים.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

הדרך של רבין שגויה מיסודה?
אולי. אולי לא. זו שאלה פוליטית, ואני בכלל לא מתכוון לדון דיון פוליטי.

אבל מה בין וויכוח פוליטי,
לבין הסתה מרושעת?

איך דעה שונה מצדיקה קריאות "רבין בוגד", ו-"מוות לרבין"?

איך דעה שונה מצדיקה את השתיקה הרועמת של ביבי על אותה במה?

שוב –
הדיון לא היה על דרכו של רבין.
הוא היה על שתיקתו של ביבי.
על 0 המוסריות של מנהיג הציבור ששומע דברי בלע מציבור מצביעיו –
ושותק.

לטעמי, ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה (תחרות צמודה עם ברק).
אבל אתה לא תראה אותי מצדיק קריאות "ביבי בוגד",
ואם אשמע ח"כ מהשמאל שמצדיק קריאות כאלו –
אני אגנה אותו ללא סייג.

לגבי המקורות שלך –
כל מה שראיתי ממך אלו מאמרי דעה (ואני נדיב) שמצטטים חלקי מקורות.
תביא מאמר של אותו מזרחן, כזה שפורסם, ושעבר ביקרת עמיתים,
ואז יהיה על מה לדון.
עד היום, הבאת קישורים לאתרי תעמולה שמטרתה החזרה בתשובה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

לגבי זה שהדרך המדינית של רבין לא קידמה שלום אלא רק טרור (וכאמור אין לה הצדקה מלכתחילה בין השאר כי הערבים הפלסטינים נעולם לא שלטו בארץ ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ואף בקוראן המוסלמי כתוב שהארץ של היהודים), יש לציין שלפי דו"ח השב"כ (ולא של גוף ימני) המייחס כמובן לשנים ולא לפי ממשלות מספר הנרצחים מטרור ערבי בשנים 92-90 היה 70 (ב-92 נרצחו 33 או 37 מהם [לא זוכר בדיוק]), בשנים 96-93 נרצחו מטרור ערבי 237 נפשות ובשנים 99-97 נרצחו 37 נפשות.
אף שהחלוקה לשנים ולא לממשלות ניכר שבשנים שברובן המכריע כיהנה ממשלת השמאל/אוסלו היו הרבה יותר נרצחים מטרור מהשנים שלפני כן וגם מהשנים שאחרי כן שברובן כיהנה ממשלת נתניהו הראשונה.
וכאמור אין הצדקה כלל מלכתחילה לחלוקת הארץ ואין כאן כיבוש
בראש ובראשונה כי זו ארצנו ומולדתנו הרבה לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים,
וגם כי הערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם,
וגם כי בקוראן כתוב שהארץ של היהודים כפי שמוכח מאישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים שתומכים בזכות היהודים על כל הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית וזה מוכיח שכלל הערבים והמוסלמים משקרים בטענותיהם על הארץ,
גם כי אין באמת בעיה דמוגרפית כי הילודה הערבית בירידה מתמדת והיהודית בעלייה מתמדת ולכן אין סכנה אמתית למדינה דו לאומית, ולעומת זאת הסכנה האמתית היא למדינת טרור בלב ארץ ישראל אם ניתן לערבים מדינה שכאמור מלכתחילה לא מגיע להם והיא גם פרס לטרור.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

הדרך שלך לנסות ולהצדיק את קריאות ה-"בוגד!" ו-"מוות לרבין!",
פשוט מקוממת.

זה לא רלוונטי, וזה לא מעניין, מה אתה חושב על הבעיה הפלסטינאית.

לא על זה היה הדיון עליו התפרצת,
וזה לא תורם או משנה את העובדה –
הייתה הסתה. ביבי נכח ברגעי השיא שלה, ושתק.

כל הניסיונות שלך למצוא צידוקים,
,רק מחזקים את הטענה שלי.

תפסיק לנסות ולהסיט את הדיון, ופשוט תגיב לשם שינוי לעניין.

השורה התחתונה –
ביבי בשתיקתו היה שותף להסתה.
ועד עכשיו לא כתבת אפילו טיעון אחד שסותר את הטענה הזו.
להפך.
הניסיונות שלך להצדיק את ההסתה מציגים אותך כתומך באותה הסתה פרועה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אין בדבריי הצדקה לקריאות האלו ואני נגדן ואני נגד הסתה ללא קשר להשקפה המדינית.

אלא בהקשר לרבין התייחסתי לכך שמדיניותו היתה שגויה לחלוטין אך היא לא מצדיקה את הקריאות המדוברות והדברים שהיו באמת הסתה אך גם אותן קריאות פסולות אינן משנות העובדה שמדיניות אוסלו כשלה ולא קידמה כל שלום ובכל מקרה לא הייתה לה הצדקה מלכתחילה.

כל העניין של הבעיה ה"פלסטינית" מעניינת בהחלט בגלל שכל מדיניות השמאל גרמה למחלוקת קשה בעם ללא כל הצדקה כי לדרך השמאל אין כל הצדקה, כי לערבים הפלסטינים לא מגיעה המדינה שרוצים לתת להם מכל הסיבות האפשריות, גם מסיבה היסטורית כי היהודים קדמו בהרבה בקשר לארץ לערבים ולמוסלמים וכפי שרואים מהממצאים בשטח והערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם, גם מסיבה דתית כי בקוראן כתוב שהארץ שייכת ליהודים וכפי שרואים שאישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים תומכים בזכות היהודים על כל הארץ בגלל זה, גם מסיבה לאומית כי הלאומיות הפלסטינית היא המצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים במהלך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל, וגם מסיבה ביטחונית-מדינית כי מדיניות הוויתורים רק הביאה יותר טרור ולא קידמה שלום ומדינה ערבית בלב הארץ צפויה להיות מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן והשרון והשפלה, וגם מבחינה דמוגרפית אין חשש ממדינה דו לאומית כי הילודה הערבית הירידה מתמדת והיהודית בעלייה מתנדת והחשש ממדינת טרור בלב הארץ אם תבוצע חלוקת הארץ הרבה הרבה יותר גדול.
כל אחת מהסיבות האלו בפני עצמן היא סיבה שמדיניות השמאל אינה מוצדקת כלל ומיותרת וגורמת למחלוקת קשה ומיותרת בעם שלא לדברעל השנאה למתנחלים כמתנחלים שאין לה הצדקה בכל מקרה ובווגאי כשהיא על בסיס השקפה שגויה מיסודה וחסרת בסיס אמתי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

הימין צדק לאורך כל הדרך, צדק באזהרותיו לפני תהליך אוסלו וצדק באזהרותיו לפני ההתנתקות והדרך הימנית צודקת מכל הסיבות לעיל. אחרי שראינו בשטח שמדיניות השמאל גרמה לפגיעה בביטחון אזרחי המדינה יש חוצפה ועזות מצח של השמאל לטעון כנגד הימין שהוא מסכן את המדינה ועוד שאין סיבה אמתית להצדקת דרך השמאל ולא מגיע לערבים הפלסטינית מלכתחילה לקבל מדינה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

*הערבים הפלסטינים.

מעבר לכל מה שאין להם כל זכות על הארץ כי מעולם לא הייתה פלסטין כל הטענות האחרות לעיל כל השקרים שלהם כמו הכחשת השואה והכחשת הקשר היהודי לארץ, מראים שאי אפשר להאמין בהם כלל וכמו שראינו שהם ניצלו את הוויתורים של תהליך אוסלו כדי להגביר את הטרור בהפרה בוטה של ההסכם כשלמעשה כבר אמרו מראש שהם מתייחסים להסכם כמו הסכם חודייבה שמשמעותו באיסלאם להסכם שחותמים עליו כדי להפר אותו.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

1) אני מאוד מצטער אבל אתה משקר. אין שום אזכור למה שאתה טוען כאן בנאום שלו באלבמה.

2) יש משהו שטראמפ מסוגל לעשות שלא תמצא תירוצים למה זה בסדר שהוא עושה זאת?

3) הטיעון שלך הוא איש קש(זה בעצם מה שא.ב. הסביר בתגובתו.)

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

מתי בדיוק אגב ניצחת במערכת בחירות? אולי לא שמתי לב אבל לא ראיתי אותך כנציג ציבור נבחר בשום מקום.

א.ב
א.ב
6 years ago
Reply to  צביקה

אולי לא הבנתי. אשמח אם תסביר, למען הנוחות אני מחלק את דבריך לשני חלקים:
הראשון:
"לפי הטיעון שלו, כל איש לבן בעולם המערבי, לא משנה בכלל מיהו ומהו ומה עיסוקו ומה כישוריו ומה הוא עושה, צריך לחשוב שהוא פריבילג, ומשיג משהו בעולם רק בגלל צבע עורו"

האם אתה טוען שזה לא נכון? שלהוולד לבן בארה"ב (או בישראל) לא נותן לך שום יתרון?

השני:
"…צריך…להצטער על זה, ולנסות לדאוג לכל אחד אחר שאינו לבן ופריבילג כמוהו, להשיג דברים שהוא משיג מתוקף "לבנוניותו" והוא אפילו לא מודע לזה."

לדעתי זה לא בדיוק מה שהוא אמר, הוא דיבר על מודעות לזה שלהיות לבן נותן יתרון, כדרך לסגור את הפער הזה. אתה יכול לקחת את זה לכיוון של לדאוג להשיג דברים או לכיוון שבו אם יהיה מספיק שיח סביב הנושא ומספיק מודעות אז עם הזמן יהיה שינוי מחשבתי והפער ייסגר.

אני אחזור לדוגמת הקבלה לעבודה. בישראל יותר קשה להתקבל לעבודה אם אתה מזרחי.
אם זה יושב למעסיק בראש והוא מודע להטיה הזו, זה לא אומר שהוא צריך לתת יתרון למזרחי, אלא שהמודעות מסייעת לו להעריך אותו בהתאם לכישוריו.

בארה"ב יש יותר ירי של שוטרים כלפי שחורים, אם זה יושב לשוטר בראש אז זה לא אומר שהוא צריך לוותר לחשוד כי הוא שחור, אלא מאפשר לו להתגבר על ההטיה הזו ולהעריך את המסוכנות של החשוד בהתאם לפרמטרים נכונים יותר.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
6 years ago

הניקס הופכת להיות קבוצה מאד אבל מאד מעניינת:
א. זאת קבוצה שבתהליכי בנייה והפעם עם בסיס מאד צעיר ומבטיח.
ב. אין שום חשש שיהיו גרועים יותר. ולכן, יש להם רק להרוויח
ג. שימו לב לבחירת הדראפט שלהם. הצרפתי מאד מבטיח. לא בטוח שבעונה הראשונה, אבל הוא עשה נפלאות באליפות העולם לגילאים ונחשב בצרפת לפוטנציאל כמו טוני פארקר.
ד. הרי ברור לחלוטין שהלאטווי לא יישאר ככוכב הבודד שם.
ה. החוזים על הטורקי ועל נואה שערורייתים וגם הג'וניור מקבל יותר ממה שהוא שווה.
קנטר חייב ללכת. כי הוא היחידי שעוד סחיר וסביר להניח שהניקס יעשו את זה או עכשיו או במהלך העונה
ו. נוסיף על זה שסביר להניח שנראה את בלאט על הקווים איפשהו ב- 2018 (באמצע העונה או בתחילת העונה הבאה).

בקיצור, חלום רטוב של כל GM וואנבי מתחיל כמוני

מיקי
מיקי
6 years ago
Reply to  אוהד ס"א

בלאט לניקס נטולי הכרמלו זה רעיון מעולה.
למה וואנבי? אמנם כבר מינו מישהו במקום פיל ג'קסון, אבל עדיין מדובר בניקס ולהערכתי אתה מתאים יותר מרוב מי שעדיין נמצא שם במערכת. שלח להם קורות חיים, רק תשמיט את ה"אוהד ס"א"…

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

למתן, צביקה וקוין ג'ונסון – יש לי כ"כ הרבה מה לומר לכם אבל החלטתי לא לבזבז אנרגיות מיותרות על עוד ויכוח חסר תכלית.

ברור לי לחלוטין שהאמונות שלכם מעוורות אתכם מלראות את המציאות נכוחה וחבל לי על כך.

מה שכן, אני מעריך את רמת השיח שלכם. לפחות אתם לא מתבטאים כמו הפנאטים בוואלה וכאלה(למעט "הדמוקרטים הארורים" של מתן).

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

שי,
אני מאמין שכוונותיך טובות כשאתה משבח את "רמת השיח שלכם" אבל דמיין לך שזה כמו לשבח שחורים על רמת האינטליגנציה של טיעוניהם, איך הם אמורים להרגיש ? שאתה מניח מראש שהם נחותים בד"כ והנה נתקלת ביוצאי דופן וכל הכבוד שהם הצליחו להתעלות לרמה שאתה וחבריך המהוללים נמצאים בה, זה לא מריח טוב…

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

אל תלך לשם אחי. אתה לא בכיוון.

צביקה
צביקה
6 years ago

הוא רק משקף לך איך אתה נשמע יקירי. ומי שחי בסרט, וממש לא מסוגל לראות את המציאות גם כשהיא בועטת לו בפנים שוב ושוב, זה האנשים שלא מסוגלים להגיד את המילים "טרור מוסלמי" למשל. ומשום מה הם כרגע בצד שתוקף את טראמפ…

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

בבקשה –
טרור מוסלמי.

זה לא משנה את העובדה שטראמפ גזען.
זה לא משנה את העובדה שטראמפ שקרן.
זה לא משנה את העובדה שטראמפ נלחם בכל כוחו להשתיק את כל מי שמתנגד לו.
זה לא משנה את העובדה שטראמפ מנסה לפגוע בחופש הביטוי.

(הכי מצחיק – זה אותו חופש ביטוי שמאפשר לו לפלוט כל כך הרבה שקרים וחצאי אמיתות ללא כל השלכה…
לא. זה בעצם בכי עצוב.)

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago
Reply to  צביקה

אני אסכם לך:
יש טרור מוסלמי, זה לגמרי ברור. גם דאע"ש משולים בעיני למהלכים הלבנים. ממש כמו הנאצים.
הויכוח הוא על דרכי ההתמודדות עם זה מבלי לאבד את עצמנו, את המצפן המוסרי שלנו ואת אמונותינו שכל בני האדם נולדו שווים ויש לשאוף לכך שכולם יקבלו הזדמנות שווה.
עד שלא נבין שהאויבים שלנו הם בני אדם בדיוק כמונו, אמצב לא ייפתר לעולם ואלימות תגרור עוד אלימות במעגל אינסופי.

זה לא אומר שאני בעד לתת את ראשי על מגש ולא להילחם אבל אלימות חייבת להיות המוצא האחרון בהחלט אחרי שכל האמצעים האחרים מוצו עד תום.

אז הנה, אני אומר בפה מלא שיש טרור מוסלמי ותוקף את טראמפ…

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

זה לא משנה את העבודה שטראמפ גינה גזענות
טראמפ שקרן – ואף על פי כן נבחרו בשבילו רוב האלקטורים על יד מיליונים.
להשתיק את כל מי שמתנגד לו – אתה יודע, שאלו פעם ברוסיה של לפני 100 שנה רב יהודי איך מותר לשחד את השופט שיפסוק לטובת היהודי, ענה הרב – הפוך, כרגע השופט מוטה נגד היהודי, השוחד מאזן את המצב.
כרגע רוב התקשורת מוטה נגד טראמפ, המלחמה של טראמפ נגד ההכשפות והשקרים והעיוותים של היוצאים נגדו מאזנת את המצב.

מי מנסה לסתום פיות אם לא המפגינים הליברלים באוניברסיטאות הליברליות נגד מילו ינופוליס ובן שפירו ועוד כמה.

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago
Reply to  צביקה

ראה תגובה 12.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

התקשורת אשמה בשקרים של טראמפ.
ובגזענות שלו. ובניסיון סתימת הפיות שלו.

פעם אחר פעם התגובה שלך היא – "הם אשמים יותר".

זה לא משנה את העובדות.

עבור טראמפ שקרים הם טקטיקה.
"אני יודע ממקור מוסמך שברק אובמה מוסלמי".

שקר גס.

זה הפריע לטראמפ?
זה מפריע לתומכיו?

לא.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

אויבינו שרוצים להשמידנו רק בגלל שאנו יהודים אינם בני אדם ועל כך אמרו חכמינו: כל המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים.
היה אפשר לחסל את החמאס בעודו באיבו אך בגלח התנגדות בג"ץ הנאור וההומני לטלטולים וכו' אי אפשר היה להגיע למידע שבעזרתו ניתן היה לעשות זאת והחמאס גדל כמה שגדל.
עד שחר נבין שאויבינו הם לא בני אדם כמונו נמשיך לירוק דם ולהיפגע מהטרור.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר,

אתה קראת להכחדת צפון קוריאה (מילים שלך).
אז לרצות בהשמדתם של 25 מיליון קוריאנים רק בגלל שלרוע מזלם נולדו באחת מהארצות העניות ביותר, עם השלטון הנורא ביותר –

תחת איזו הגדרת אנושיות זה נופל?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

נו, ואבי גבאי שיקר שלא הצביע ליכוד.
האם תגנה בגלל זה את כל מצביעי העבודה בעתיד כי "השקר שלו לא מפריע להם" ?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קווין ג'ונסון, אתה מבולבל.

אני לא גיניתי אף אחד למעט טראמפ.

אני נגד הכללות.
לא כל אנשי הימין שקרנים,
לא כל אנשי השמאל דוברי אמת.

אם הייתי צריך לבחור היום מישהו שיהיה ראש הממשלה שלנו?
בלי היסוס –
רובי ריבלין.
הדעות שלו בהרבה נושאים שונות משלי.
אבל הוא בן אדם. הוא ישר. יש לו חוש צדק. והוא מאמין בדמוקרטיה.

(אני מתגעגע לימים שהיו גם ימין, וגם שמאל, שהאמינו בדמוקרטיה)

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

(אחסוך ממך את דעתי על ריבלין)
אל תתגעגע לימים שהאמינו בדמוקרטיה, האם אתה מתכוון לימי הפנקס האדום והפנקס הכחול, לפתקי "הנ"ל מאנ"ש נא לדאוג לו", לנאום הצ'חצ'חים, "הם לא נחמדים",
היום המצב יותר טוב מאי פעם, יחסית.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

לא, אני ממש לא מתכוון לתקופת הפנקסים.

והמצב כיום –
גרוע מאי פעם. אבסולוטית.

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago
Reply to  צביקה

תגובה לציפור:
אח, אם רק לא היה לנו את הבג"ץ… איזה כיף יכול היה להיות לנו כאן!
היינו יכולים לעשות כל מה שבא לנו בסבבה ולהשמיד את כל אויבנו!

היה תענוג ממש!

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago
Reply to  צביקה

לקוין ג'ונסון:
אני מתגעגע עד כלות לאנשים כמו בגין ושמיר.
הם היו אנשי ימין אבל בראש ובראשונה הם היו אנשים!

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

גיא, אם המצב גרוע מאי פעם האבסולוטית, מעניין שישראל במקום ה11 במדד האושר העולמי ב 2017 עם ציון 7.21:

הדוח, המתפרסם מדי שנה מאז שנת 2012 בעידוד האו"ם, מיועד לשמש ככלי על מנת לאפשר למדינות ליצור מדיניות ציבורית חיובית שתגביר את מדד האושר של תושביהן. הדוח בוחן את החיים ב-156 מדינות ומתבסס על דירוגים של אנשים בציונים של 1-10 על גורמים שונים בחייהם: המידה של תמיכה סוציאלית שהם מקבלים בעת צרה, תפיסתם את רמת השחיתות בכלכלה ובפוליטיקה, חופש בקבלת החלטות ונדיבות האזרחים במתן תרומות.

20 הראשונות:

1. נורבגיה
2. דנמרק
3. איסלנד
4. שוויץ
5. פינלנד
6. הולנד
7. קנדה
8. ניו זילנד
9. אוסטרליה
10. שבדיה
11. ישראל
12. קוסטה ריקה
13. אוסטריה
14. ארה"ב
15. אירלנד
16. גרמניה
17. בלגיה
18. לוקסמבורג
19. בריטניה
20. צ'ילה

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

שי,
עם איך שהליכוד נראה היום, אתה עוד תתגעגע לביבי.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

אולי בגלל שאין קשר בין זה ובין השחיתות וחוסר היושרה בפוליטיקה הישראלית.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

איש,
המרכיב השלישי מתוך ארבעה במדד האושר הוא "תפיסתם את רמת השחיתות בכלכלה ובפוליטיקה"

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

כן אבל בגלל שזה שקלול זה לא אומר לך מה השחיתות, שם המצב בכלל לא טוב ובמקום נמוך משמעותית מה11 שבסקר זה(28). מה שבשילוב אומר שהישארלים מאושרים לגבי כל מיני דברים יותר מרבים מאנשי העולם אבל רמת השחיתות אינה דבר שהם מרוצים או מאושרים ממנו.

https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016#table

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

במדד השחיתות העולמי,
ישראל מדורגת במקום ה-28
אחרי איחוד האמירויות, וצ'ילה.

אנחנו עדיין לא חווים צניחה חופשית כמו שרוסיה וטורקיה חוות,
אבל זה not for the lack of trying

יש כל מיני ביטנים (תחת חסותו של ביבי) שמנסים לעקר כל רמז של הפרדת רשויות,
חופש עיתונות,
חופש ביטוי.

נכון, זה עדיין רק בגדר "מנסים",
אבל התהום קרובה. ומפחידה.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  צביקה

גיא,
הימין מרגיש שאנחנו מזמן בתהום בגלל הבגצ

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

אתה מודע לכך שבבית המשפט העליון,
הייצוג של הציונות הדתית גדול פי 2 מחלקם באוכלוסיה?

אני לא שלם עם כל החלטה שבית המשפט העליון קיבלו בתפקודו כבג"ץ,
אבל להבדיל מ-2 הרשויות האחרות (המחוקקת והמבצעת),
אני לא חושד בו שהחלטותיו נובעות משיקולים זרים.

ביבי, בנט,
ולפני כן גם לפיד, ברק, שרון.
כולם בעיניי נאחזים בכיסא כמו בקרנות המזבח.
כולם בעיניי רואים/ראו את עצמם לפני כל דבר אחר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לשי: אם לא היה לנו את בג"ץ אויבינו לא היו מרימים את ראשם ולא הייתה היום תנועת החמאס והאינתיפאדה הראשונה הייתה מבתיימת הרבה יותר מהר ולא היו עודים עוד אינתיפאדות כפי שעשו כי היו מבינים שלא משתלם להם כלל.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר,
אם לא היה בג"ץ,
הכל היה בדיוק אותו הדבר (ביטחונית) –
אבל היינו הרבה יותר דומים לטורקיה (חברתית).

הימין לא יום, ולא יומיים, בשלטון.
הדבר היחיד ששומעים מביבי זה תירוצים.

מספיק לחפש במי לתלות הפעם את האשמה,
וקצת יותר לקחת אחריות.

(פחחחח,
איזו בדיחה. אחריות.
כאשר אולמרט עמד בפני העמדה לדין, ביבי קרא לו להתפטר.
אבל ביבי?
הוא לא יתפטר גם עם יורשע…)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגיא, האג'נדה השלטת בבג"ץ היא חילונית-שמאלנית קיצונית וגם היחס שופטי העליון הדתיים יותר מחלק הדתיים באוכלוסייה לא משנים זאת וכן נאג'נדהשל הכל שפיט היא אנטי דמוקרטית ופגיעה בהפרדת הרשויות.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר,
למה?

למה הגישה השיפוטית של בית המשפט העליון החל מעידן ברק ועד ימינו,
היא אנטי דמוקרטית?

ואיך אתה מזהה בגישה זו פגיעה בעקרון הפרדת הרשויות?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגיא, בלי בג"ץ בכל לא היה אותו דבר כי בג"ץ גרם לכך שאי אפשר היה להשיג מידע מודיעיני חשוב ביותר שהיה מביא לחיסול תשתית החמאס בראשיתו, בגלל התנגדות החמאס לטלטולים. חלק מהמידע כברהתקבל והיה צריך מידע נוסף כדי שיתאפשר חיסול תנועת החמאס לפני התפתחותו לארגון טרור רציני, אך החלטת בג"ץ לגבי הטלטולים פגעו בהשגת המידעהזהובביטחון המדינה כמו עוד החלטות ברוח סו שפגעו במאבק בטרור.
ועל כך מתאימים דברי חכמינו: כל המרחם על אכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגיא, ביטול חוקים שלא מתאימים לאג'נדה הדמאלנית חילונית קיצונית שלהם היא הץערהות בוטה וגסה בפעילות הרשות המחוקקת.חלק בסיסי בעיקרון הפרדת הרשויות שלא הכל שפיט ולא הכל נמדד בכלים משפטיים והתערבות בג"ץ בדבריםהקשורים למחלוקת דל השקפת עולם היא אנטי דמוקרטית וכן התערבות בעניינים הלכתיים שאין להם כל הבנה כלל.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

ספקולציות, ולא מוצלחות במיוחד.
תראה לי איזו מדינה, גם כזו שלא מעניינות אותה כלל זכויות אדם,
הצליחה לחסל תנועות טרור.

להטיל את האחריות על המצב המדיני לפתחם של שופטי בג"ץ זה לא יותר מחיפוש אחר השעיר לעזאזל.

p
p
6 years ago
Reply to  צביקה

אז בגדול, אם בגץ מחליט בניגוד לדעתך, זה בגלל שהוא שמאלני חילוני קיצוני.
אולי בגלל שהוא עושה את העבודה שלו? ומבצע החלטות בהתאם לחוקי היסוד?
אולי מה שהיית רוצה שיקרה פוגע בזכויות היסוד ולא רק ברצונותייך האישיים?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר,
אני ממליץ בחום שתבדוק מחדש את ההגדרות של 'דמוקרטיה' ו-'הפרדת רשויות'.

בג"ץ לא מחוקק חוקים.
הוא שופט על סמך חוקים קיימים, ועל סמך חוקי יסוד.

לדוגמה –
עם הכנסת מחוקקת חוק שנוגד את חוק יסוד, אז בג"ץ ראשי לפסול את אותו חוק.
בג"ץ לא לקח מהכנסת את היכולת לחוקק,
והוא לא מחוקק במקומה.
הוא פשוט שומר על הכללים.

לכנסת יש את היכולת לחוקק חוקי יסוד חדשים ושונים,
ואז בג"ץ יפסוק לפי החוקים החדשים.
כל מה שצריך זה 61 חברי כנסת.

ובכל הנוגע להלכה –
לצערי, יש לבתי הדין הרבניים סמכות חוקית.
לשמחתי, אין הם חזקים מחוקי היסוד שהם הבסיס החוקתי של מדינת ישראל.
כך שלכתוב – "התערבות בעניינים הלכתיים שאין להם כל הבנה כלל",
זה פשוט לא קשור לכלום.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

זה בהחלט קשור כי לשופטי בג"ץ אין כל התמצאות בעניינים הלכתיים שלא למדו אותם ולא אכפת להם מהם בהשקפת החילונית הקיצונית.

מדוע שלבתי הדין הרבניים תהי פחות סמכות מבתי הדין המוסלמיים והנוצריים?!
השיקולים של הדיינים לפי ההלכה בדיני ממנות למשל אינם פחות טובים מהשיקולים של השופטים לפי החוק האזרחי ולמעשי ישנם לא פעם החלטות שופטים לפי המשפט העברי ובוודאי של שופטים דתיים. והמשפט העברי שמתבסס על מקורות הדת היהודית אינו פחות טוב מהמשפט האנגלי או הטורקי או האמריקני, ואף לפי משפט לא עברי רוצח הוריו יכול לרשת אותם במציאות כזו או אחרת ובהלכה היהודית אין מציאות כזו.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

ראה כאן בעמ' 12-11, גיא לגבי ההתערבות של בג"ץ בעניינים לא לו ופגיעתו בדמוקרטיה ובהפרדת הרשויות: http://www.sofash.co.il/contentManagment/uploadedFiles/alonim/masav_haruch.pdf

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר, כנראה שאתה לא מבין איך עובדת הדמוקרטיה.

את החוקים הקיימים הכנסת חוקקה, לא בית המשפט.
את הסמכות העליונה בפרשנות לחוק, הכנסת נתנה לבית המשפט העליון,
ולא לבית הדין הרבני.

את הגדרת חוקי היסוד כבסיס החוקתי של המדינה,
גם את זה עשתה הכנסת.

מזל גדול שהיו ימים בהם מה שהנחה את חברי הכנסת היה המצפון, ולא היכולת להיבחר שוב.

אני ממליץ לך ללמוד מה זו דמוקרטיה, ומה זו הפרדת רשויות, ממקור שהוא לא מונחה אג'נדה (כמו אותו עיתון חרדי)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

אך התערבות בנושאים שנויים במחלוקת פוליטית זו לקיחת סמכות לא להם ופגיעה בהפרדת הרשויות, והתערבות בעניינים שאין להם הבנה בהם כמו עניינים הלכתיים דתיים זו חריגה מסמכותם.
אג'נדה של בכל שפיט היא לא דמוקרטית ועובדתית ומעשית לא כל דבר יכול להימדד בכלים משפטיים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגבי צפון קוריאה כבר הגבתי היום במקום אחר שדבריי באו בקצרה אך רק אם אי אפשר למנוע את הסכנות של הנהגת המדינה ללא השמדתה אז זה טוב אך אם ניתן למנוע את הסכנות לעולם בלי להשמיד את המדינה אך יש לעשות זאת והשמדתה במצב כזה היא דבר רע.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

קרמר, מה שאתה כותב פשוט לא נכון.

בית המשפט לא בוחר במה לעסוק,
הוא מגיב לעתירות שמוגשות בפניו.
בית המשפט גם לא מסוגל להיות בקיא בהכל,
בשביל זה יש עדים מומחים.

אתה כותב "התערבות בנושאים שנויים במחלוקת פוליטית",
וחושב שאסור לבג"ץ להכריע בנושאים כאלו.
תלמד את החוק –
אתה טועה. חד משמעית.
בית המשפט עוסק בנושאים שמוגשים בפניו, הוא לא בוחר במה לעסוק.
מה לעשות, שעתירות נגד התנהלות המדינה, לרוב נושקות לנושאים שנויים במחלוקת?
שוב –
על מנת שלא יהיה ספק:
בית המשפט העליון פוסק את פסיקותיו רק על סמך חוקים קיימים.
מעולם לא נפסל חוק שהושג על ידי רוב של 61 חברי כנסת.
חוק עם רוב רגיל?
בהחלט.
אם הוא נוגד חוק יסוד קיים,
והוגשה עתירה בנושא,
מחובתו של בית המשפט העליון לבטל את החוק הנ"ל.
גם אם הביטול מעורר מחלוקת.
זה בגלל שבית משפט לא תפקידו לציית לאג'נדות פוליטיות.
רק לחוק.
זו המהות של הפרדת הרשויות.

שוב –
אני ממליץ שתקרא שוב מה זה אקטביזם שיפוטי (ממנו נגזר הביטוי "הכל שפיט") לפני שאתה משתמש בססמאות כגון "לא דמוקרטי".

לגבי צפון קוריאה.
אני נדהם איך כל כך בקלות ובשוויון נפש,
אתה חורץ את גורלם של 25 מיליון אנשים.

המילה "להשמיד",
אסור שתכתב ככה בשוויון נפש.
יש מעט מאוד עמים ואומות שלמדו (או היו אמורים ללמוד) את הלקח הנ"ל על בשרם.

לגיא:הציפור הנדירה
לגיא:הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

הקלידו את התגובה כאן…

לגיא:הציפור הנדירה
לגיא:הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגיא: העובדה היא שבג"ץ מתערב בעניינים הלכתיים ובעניינים כאלו אין לשופטי בג"ץ הבנה כי אינם בקיאים בספרות ההלכה ובמקורות ההלכה ובכללי ההלכה והפסיקה.

לגבי צפון קוריאה. הלא כתבתי כבר שאם אפשר למנוע את הסכנות של הנהגת המדינ אז אין להשמידה!

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

הבעיה היא שאתה פשוט לא בקיא בחוק.
בג"ץ לא מחוקק חוקים,
מי שמחוקקים חוקים הם חברי הכנסת.

מה שבג"ץ עושים זה לשפוט על פי החוקים שקבעו בכנסת.
ההלכה?
(לצערי) הכנסת נתנה סמכות לבתי דין של הדתות השונות לדון בשורה של נושאים, רובם בענייני אישות.
באותם מקומות בהן בתי הדין הרבניים חורגים מהחוק,
שם נכנס בג"ץ.
ההלכה?
היא לא קשורה בכלל לעניין.
אם הכנסת תשנה את החוקים ותרחיב את סמכויות בית הדין הרבני לנושאים נוספים –
או כחוק יסוד,
או בדרך שאינה פוגעת בחוקי היסוד הקיימים,
אז לבית המשפט העליון לא תהיה ברירה אלא לשפוט על פי אותם חוקים חדשים.

לגבי צפון קוריאה –
לצערך, למרשתת יש זיכרון ארוך.
קשה להתעלם מהעובדה שהתגובה הראשונה שלך הייתה ברורה, קצרה, ופשוטה –
להכחיד את צפון קוריאה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

אין בדבריך, גיא, לסתירה לכך ששופטי בג"ץ אינם מבינים בהלכה היהודית כי אינם בקיאים בספרות ההלכתית ובמקורות ההלכה, למרות ידיעותיהם במשפט העברי כפי שנלמד בלימודי משפטים, זה מספיק להבנה הלכתית כמו הרבנים החשובים.
בנושאים שאינם מתמצאים עליהם לדחות מלשפוט. זה שמביאים לפניהם נושאים שונים אין זה אומר שהם חייבים לעסוק בזה וכבר קרה שהם דחו מסיבה זו או אחרת עיסוק בנשואים שונים שהובאו לפניהם.
עניינים הלכתיים עליהם להשאיר למומחים יותר בעניינים הלכתיים ומה נכון בהלכה הדתית.
וזה נכון לכל נושא אחר שכבודם לא מתמצאים כל כך בהם.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

לגבי צפון קוריאה, זה שהגבתי בתגובה קצרה, אין זה אומר שבכל תנאי אני תומך בכך. ואני זוכר לא פחות את התגובה.הראשונה שלי בנושא.
ומה שכתבתי בקיצור נמרץ מתייחס למצב שאין אפשרות למנוע את הסכנות לשלום העולם מהנהגת המדינה בלי להשמידה. אך במצב אחר זה דבר רע.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

אתה ממשיך לטעון טענות שפשוט לא נכונות.

בית הדין הגבוה לצדק מחויב לדון בעניינים אשר הוא רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר אינם בסמכותו של בית משפט או של בית דין אחר.

זה מוגדר בחוק יסוד השפיטה.

בג"ץ דן בעתירות הנוגעות לבתי הדין הרבנים רק כאשר:

א. ההכרעה ניתנה בחריגה מסמכות.
ב. ההכרעה פוגעת בכללי הצדק הטבעי.
ג. ישנה בהכרעה סטייה מהוראות חוק המכוונות לבית הדין הדתי.
ד. מצב בו נדרש סעד מן הצדק אשר אינו בסמכותו של בית משפט או בית-דין אחר.

בערעורים על פסקי דין של בית הדין הרבני, לדוגמה –
בג"ץ במפורש לא דן.

אבל במה שהוא כן דן –
זה לא רק בסמכותו, זה מחובתו.

לשון החוק:
"לתת צווים לבתי דין דתיים לדון בעניין פלוני לפי סמכותם או להימנע מלדון או מלהוסיף ולדון בעניין פלוני שלא לפי סמכותם; ובלבד שלא ייזקק בית המשפט לבקשה לפי פסקה זו אם המבקש לא עורר את שאלת הסמכות בהזדמנות הראשונה שהייתה לו; ואם לא הייתה לו הזדמנות סבירה לעורר שאלת הסמכות עד שניתנה החלטה על ידי בית הדין הדתי, רשאי בית המשפט לבטל דיון שנתקיים או החלטה שניתנה על ידי בית הדין הדתי ללא סמכות."

זה החוק שהכנסת חוקקה.
התלונות של הגורמים החרדיים,
הם נטו פוליטיקה ודמגוגיה.

שוב –
לא בית המשפט חוקק את החוק,
לא בית המשפט יכול לשנות את החוק.
זה התפקיד של הכנסת.
אם 61 חברי כנסת יחליטו לחוקק חוק יסוד חדש,
בג"ץ יפעל לפי החוק החדש.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  צביקה

'מתייחס למצב שאין אפשרות למנוע את הסכנות לשלום העולם מהנהגת המדינה בלי להשמידה. '

רק בן אדם חולה מסוגל לדמיין שאין אפשרות כזאת. רק בבן אדם חסר מוסר בסיסי ביותר האופציה הזאת עולה כפתרון הראשון לראש. זה מי שאתה. תתחיל להכיר בכך תחילה. רק אז תוכל להשתנות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

רק בן אדם חולה יכול לומר חולה על אדם בגלל התבטאות מסוימת שנאמרה ברגע מסוים של תגובה קצרה ומעבר לעניין אחר.

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

קוין:
לביבי יש מניות יסוד בכך שהליכוד נראה כמו שהוא נראה היום.

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

פופוביץ' לא רק מאמן גדול, הוא גם אדם גדול!

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

אני מבין שהוא דיבר על הפרבילגיה הלבנה, לא יכול לראות את דבריו.

אנא הקלידו בגוגל
ben shapiro white privilege

ותראו ישועות ונחמות

Ish
Ish
6 years ago

לא מבין מה אתה מתלהב כל כך מבן שפירו. מדובר בשוחט אנשי קש מדופלם ולא יותר.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  Ish

לא רק אני מתלהב:

The Daily Wire, which is the name of the political podcast Shapiro founded in 2015, is currently the second most popular iTunes podcast in the United States, behind Oprah Winfrey’s

Ish
Ish
6 years ago

זה לא עונה על השאלה

אלי לס
אלי לס
6 years ago
Reply to  Ish

שפירו אגב יצא נגד בחירת טראמפ ו"זכה" לקללות ונאצות מהימין הקיצוני האמריקאי

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago
Reply to  אלי לס

גם אני לא שמח במיוחד שטרמפ נבחר, אני מאושר שקלינטון לא נבחרה ואני נהנה מהחלקים הטובים במדיניותו.
אין ספק שגס רוח כמוהו שנבחר זה לא טוב במידה מסויימת.

המשגיח
המשגיח
6 years ago

ג'ורדן לא אמר בעצם כלום, וזה גם בסדר, זכותו. הוא שחקן הכדורסל הגדול מכולם בלי או עם קשר לדעותיו.

הוא פשוט צריך להיות אסיר תודה שהוא לא נכנס לליגה בשנת 2003.

אופיר נ.
אופיר נ.
6 years ago

פופוביץ' לנשיאות.
אחד האנשים הכי אינטילגנטים בליגה בפרט, ובכלל.

דור
דור
6 years ago

מנחם – ג׳ארד ביילס משחק הפילי למיטב זכרוני. היה פצוע השנה

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

מעורב טעים מאד.

אוקלהומה בהחלט קונטיינדרים עם הכל מתחבר.

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

יצא לך שילוב של קונטיינרים וקונטנדרים 🙂

Ish
Ish
6 years ago

זה מועמדים מוכלים

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago
Reply to  Ish

חחחחחח

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

600,000 תושבים זה יותר מתל אביב בכשליש (ב-2015 היו כ-430,000 תושבים בת"א).
רק ירושלים היא עם יותר משש מאות אלף תושבים עם מעל 882 אלף (ב-2015 היו כ-858 אלף).
יש לציין ששטחה של ירושלים היא כמעט פי 2.5 משטחה של ת"א עם 125.1 קמ"ר לעומת 52.
בחיפה, צריכים להיות היום בסביבות 300,000 תושבים (כ-278 אלף ב-2015) כששטחה הוא 63.67 קמ"ר.
בראשל"צ מעל רבע מיליון תושבים (ב-2015 היו מעל 242 אלף) בשטח של 58.7 קמ"ר.
באר שבע קרובה בשטחה לירושלים עם 117.5 קמ"ר אך שמינית בתושביה כשב-2015 היו כ-203,000 תושבים.

Ish
Ish
6 years ago

ולא בירושלים ולא בתל אביב מסוגלים למלא אולם של 20000 מקומות 40 פעם בשנה, או לתת גב כלכלי לרווח נאה מפרסום לספורטאי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

בוסטון סלטיקס לא פחות חשובה מהניקס והלייקרס.

גור גולן
גור גולן
6 years ago

מעורב מצוין!
מנחם מסכים עם דבריך לגבי הלייקרס זה ללא ספק מסכן את המעבר שלהם ללייקרס.אבל זה לא גומר הסיכויים… אם הם לא יגיעו לגמר מערב לפחות (בתכלס זה כמו גמר אן בי אי) ויתנו פייט לג״ס ויראו שהם מסוגלים לנצח אותם – הם לא יחתמו שוב. חוץ מזה שאף איד לא יודע עדיין מה עם השיקוץ שחס ושלום (טפו ) יכול לרצות להגיע ללייקרס. שנייה הלכתי להקיא מהמחשבה…
חזרתי – ואז אני בטוח פול גורג וראסל יעדיפו את אל איי. חוץ מזה שאחת הסיבות שהם רוצים לעבור לאל איי זה לא הקבוצה אלא המשפחה והחיים. פול גורג המשפחה שלי באל איי…

גור גולן
גור גולן
6 years ago

שלו*

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

איך אתה מעז לדבר על כדורסל כאן!?

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

הקלידו את התגובה כאן…

גור גולן
גור גולן
6 years ago

סליחה… כחייל אסור להביע שעה פוליטית😉

גור גולן
גור גולן
6 years ago

דעה*

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

🙂

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

מה תעשה כשלברון ילך לפוליטיקה…

גור גולן
גור גולן
6 years ago

ישתחרר כבר 😉

Ljos
Ljos
6 years ago

אולי, אולי, כל הדיבורים על עזיבת קליבלנד בסוף השנה הם לא הכנות למעבר לייקרס, אלא לפוליטיקה? יסתדר לך עם הזמנים?

Ish
Ish
6 years ago

אין תקופת צינון בין הnba והפוליטיקה אז הוא יכול לשחק גם ב19/20

Ljos
Ljos
6 years ago

עם כל הכריעות ומלחמות הטוויטר, עוד תהיה.

Ish
Ish
6 years ago

זה דורש חקיקה שטראמפ מעורב בה, אז נראה לי שלברון בטוח

כהנא, יגאל עמיר, ברוך הגבר
כהנא, יגאל עמיר, ברוך הגבר
6 years ago

אל תתווכחו עם אנשי הציונות הדתית. זה כמו לחבוט ראש בקיר. הם אומללים שאילפו אותם להאמין בדבר מסוים והם יגנו עליו, גם באלימות מכל סוגיה, בטיפשות שלא תיאמן. הגיוניים כמו האמונה שצריך לחכות מספר שעות מדויק בין קוביית שוקולד לשניצל, כי יש כוח כל-יכול שדורש ככה, אבל בדיוק את זה, השוקולד והשניצל, והוא משגיח על כל אחד ואחד מהם באופן אישי. באמת חבל על זמנכם.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
6 years ago

אני קורא בין השיטין חשק עז שלך לרקוד איתי "עוצו עצה ותופר" ו"שבו בנים לגבולם".

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אומללים ומאולפים הם אלו שאילפו אותם להאמין שהעולם נוצר מאליו. ואין בורא לעולם ושהחיים נוצרו מדומם ואילפו אותם להאמין בתרבות החילונית והם יגנו עליה בטיפשות שלא תיאמן, על כל הגסויות וניבולי הפה שהוכנסו לעברית רק על ידי חילונים, ועל כל תרבות הפאבים האלימה והמסיבות הפרועות כמו זו שבה מתה נערה במכונית כי החבר'ה לא קראו בזמן למשטרה כי חששו שהמשטרה תפסיק את המסיבה (ובצדק) ועל כל מקומות הזימה וסרטי הזימה ואתרי הזימה וספרות הזימה ועתונות הזימה והפרסומת המגונות שכולם נוסדו והוקמו בידי חילונים בלבד, ועל התופעה של קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף מתעסקים במין והגיל יורד. ולהתווכח עם החילונים והשמאלנים האלו זה כמו לדפוק את הראש בקיר.
החילונית הורידה את הרמה המוסרית של עם ישראל ופגעה בתמימות של ילדי ישראל.

השמות המופיעים בשם המשתמש שלך לא מייצגים את הציונות הדתית אלא את המיעוט של השוליים הקיצוניים ביותר שרובה ככולה של הציונות הדתית מתנגדים לפעולותיהם הקיצוניות.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

אני גם אולפתי לקבל את תקפות כוח הכבידה, חוקי ניוטון ועוד כמה שטויות. וכמובן שאני וילדי וספתא שלי וכל השכנים שלי סוטים ושטופי זימה.
זימה.
זימה.
זימה.
(רציתי לשמח אותך עם המילה)

ועם שמות מתועבים כמו "ברוך גולדשטיין" ו"יגאל עמיר" אתה צריך להתמודד כי הם באו מלב המחנה שלך, חונכו על ידו ועשו מה שעשו מתוך אידאולוגיה.
אתה יכול לצעוק עד לב השמיים שהם "לא מייצגים" וש"הרוב מתנגדים" אבל זה חרטא. למה? כי אם באמת אחרי ברוך גולדשטיין והמחתרת היהודית יצא מכם יגאל עמיר (על אותו סעיף בדיוק") – סימן שכל הדיבורים (שנשמעו בדיוק כמו מה שכתבת) היו חרטא בן בנה של חרטא.
במקום להתבזות ב"הופס" עם אפולוגטיקה מטייחת, עדיף שתקום מהכיסא, תביט ל"מחנה" שלך בעיניים ותבין שמשהו בסיסי עקום שם.

על המילים אין מכס. המעשים שנעשו הם שמדברים!

אפלטון
אפלטון
6 years ago

קפטן אתה מניח שהוא חושב שהמעשים של גולדשטיין ועמיר היו לא הגונים ולא נכונים. אני לא בטוח שזה המצב.
בכל מקרה אם נניח את קרמר בצד, לימין הדתי יש דרך וחזון שקוף וברור, כך גם לימין הליברלי. השמאל בישראל בבעיה בגלל המון סתירות פנימיות שאיתם צריך להתמודד, ולכן אני מסכים עם קווין ג'ונסון שאומר שדווקא השמאל לא מציאותי בתפיסה שלו את המציאות בישראל.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago
Reply to  אפלטון

יש הבדל מהותי בין להיות "לא מציאותי בתפיסה שלו את המציאות בישראל" לבין לגדל דור שממנו יוצאים, בזה אחר זה, רוצחים טעונים אידאולוגית.

אולי אנשים שמתעניינים בכדורסל וסטטיסטיקות, המספרים יסבירו להם את המצב הכי טוב:
המחתרת היהודית / יונה אברושמי / כנופיית ליפתא / מחתרת בת עין / ישראל לדרמן / אלן (הארי) גודמן / יהודה ריכטר / ניר עפרוני ואלי וענונו / דוד בן-שימול / דני אייזנמן, גיל פוקס, מיכל הלל / רפאל סלומון / עמי פופר / אריה שלוש / נחשון וולס / ברוך גולדשטיין / דניאל מורלי / גור האמל / דני טיקמן / אלירן גולן / עדן נתן-זדה / אשר ויזגן / יעקב טייטל / רוצחי מוחמד אבו ח'דיר / רוצחי משפחת דוואבשה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  אפלטון

אני דעתי היא בהחלט שהמעשה של עמיר היה פסול לחלוטין ושרבין הגם שטעה טעות קשה ביותר אך כוונתו הייתה לטובת המדינה.

המקרה של גולדשטיין שונה כי אותם ערבים התכוונו לטבוח ביהודים ונמצאו מתחת לשטיחים באותם שבו התפללו כלי נשק קרים כמו סכינים וגרזינים והם צעקו למניין שבו התפלל גולדשטיין אטבח אל יהוד ולכן אחרי זה הוא יצא אחרי שסיים את תפילת שחרית שלו ונכנס לתפילת המוסלמים לבצע את מעשהו שמנע טבח ביהודים שלגבי פורסמו כרוזים והוא לא התממש בעקבות מעשהו של גולדשטיין.
כך שהמקרה שלו שונה מהאחרים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

זה שעמיר בא לאחר גולדשטיין ועם כל השמות של אלו שהבאת בתגובה הבאה שלך, עדיין מיעוט זניח בימין תומך במעשים כאלו ורובו המכריע של הציבור הימני ורובם המכריע של המתנחלים מתנגדים למעשים האלו.
ולכן אני והרוב המכריע לא צריכים להתמודד עם כאלו כמו יגאל עמיר כי הוא לא בדאך שלנו גם אם הבסיס שלו היא אמונה דתית אך הדרך שבה יישם אותה מבחינה פוליטית היא אינה דרכנו והיה מיעוא זניח בציבור שומרי המצוות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

זה שאתה אומר כאין וכאפס, זה לר אומר שזה נכון כי תופעת תרבות הפאבים האלימה כבר עלתה בחיי אדם לא עם ורצח חמור הרבה יותר מפדופיליה והסתרת פדופילים. ותרבות הפאבים האלימה והמסיבות הפרועות גמו זו שבה מתה נערה במכונית הן תופעה נפוצה אצל צעירים חילוניים בלבד.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

קרמר, אתה שוב חוזר על המנטרה המוסרית,
אז אני מרשה לעצמי לפרסם שוב תגובה על אותה מנטרה קלוקלת:

כל מה שכתבת הוא כאין וכאפס בהשוואה לרבנים מבית שמש שהסתירו פדופיל דתי,
ובמקום להסגירו לרשויות החוק –
"הגלו" אותו לבני ברק.
שם חזר על מעשיו, ותקף מינית ילדה נוספת.
החטא של ההסתרה,
כל כך גדול,
ומוסריותו כל נלוזה,
שכל השוואה לאותה רשימה מגוחכת שלך,
היא פשוט עצובה.
אתה יכול להמשיך להשמיץ את הקהילה הרפורמית –
אבל אני לא מכיר מכיר מקרה בו רב רפורמי אפשר לפדופיל ללכת חופשי, ולתקוף ילדות בעיר אחרת.
אתה יכול כהרגלך להמשיך ולהשמיץ את הציבור החילוני –
אבל בקרב הציבור החילוני, מעשה כזה של הסתרה פושעת,
של עבריינות (ואני לא מדבר על הפדופיל, אני מדבר על הרבנים) בלתי נסלחת –
לא היה עובר בשתיקה.
כאשר מנהלת בית ספר חילוני לא עשתה מספיק בכדי לעצור מורה פדופיל,
הציבור לא שתק, ולא נתן לנושא לחלוף כאילו לא היה,
לא אפשר לטאטא את הסיפור מתחת לשטיח.
מדוע הציבור החרדי בבית שמש שותק?
מדוע הציבור החרדי בבני ברק שותק?
אולי בגלל שכאשר אתה מאפשר לרב בשר ודם להכתיב לך מה נכון, ומה לא,
מה מוסרי, ומה לא –
אז כאשר יש שתיקה רועמת מכיוונם,
אז אתה,
שרגיל לציית.
שותק גם כן.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

זה שאתה כותב כאין וכאפס לא אומר שזה נכון…
תרבות הפאבים האלימ הביאה לאלימות קשה ואף למקרי רצח וזה חמור הרבה יותר אף מפדופיליה והסתרת פדופילים, ותופעת תרבות הפאבים האלימה והמסיבות הפרועות כמו זו שבהמתהנערה במכונית נפוצה הרבה יותר מכל העסק של הפדופיליה.

etayle
etayle
6 years ago

אני באתר הזה הרבה שנים מעולם לא קראתי לחסום מישהו, אבל אני חושב שצריך למחוק את התגובות שלך. הדבר היחידי שאתה רוצה זה להפיץ שנאה ולהטריל ולפני שאנשים יגידו חופש הביטוי, הופס זה אתר פרטי כמו שלא הגיוני שישימו פה סרטוני פורנו( חבל) לא הגיוני שיהיה פה אדם שינסה להלהיט את הרוחות ולפגוע במרקם הנהדר של האתר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

ממוצע החטיפות של לבר, שהוא חשוביותר ממספר מוחלט הוא 2.2 בעונה הסדירה ו-2.5 ביחס ל-36 דק' ו-1.9 בפלייאוף ו-2.2 ביחס ל-36 דק'.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

וואו, באתי בשביל הכדורסל, נשארתי בשביל שנאת החינם (למרות שגם הדיונים האמוציונליים כאן שפויים הרבה יותר מדיונים רגועים במקומות אחרים…)

shohat
shohat
6 years ago

comment image?1488739255

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  shohat

אז ככה רוצים לשנות את מאזן הכוחות במערב?

מיקי
מיקי
6 years ago
Reply to  shohat

מעולה!
אני אזרח אמריקני, אבל עד היום מעולם לא הצבעתי בבחירות שם, בעיקר מכיוון שאני חושב שמי שלא גר במדינה מסוימת אין לו זכות להשפיע על קבלת החלטות שם, אבל אם הצמד הזה ירוץ אחרוג ממנהגי…
עוד צמדים שיכולים להתאים
פופוביץ ובקי – לגייס את הנשים
פופוביץ ולברון – לגייס את השחורים
פופוביץ וכריס אנדרסן – לגייס את הציפורים…

עכשיו ברצינות – פוסט מעניין בESPN על פופוביץ וטראמפ (ספוילר – כנראה שפופוביץ' לא ירוץ לנשיאות)

http://www.espn.com/nba/story/_/id/20809321/nba-about-president-trump-triggers-gregg-popovich

סלים וארזה
סלים וארזה
6 years ago

וואו , כמות המלל שאנשים פה כותבים בזמן שהם בעבודה.
מוסר עבודה למופת ולתפארת

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

תודה לך קומיסר

etayle
etayle
6 years ago

אני אישית אהבתי את מה שג'ורדן( או היועץ תקשורת שלו) כתב. משהו פרווה, פייסני, לא משהו שבא להלהיט את הרוחות אלא להוריד את הלהבות.
לגיא הטוב( אני מאמין שהרשע זו בדיחה פנימית) פעם היתה עבודה זרה שנפוצה בארץ ישראל ושמה "המולך" – שלפי חלק מהדעות כללה הקרבת ילדים לצורך האל( קורבנות אדם לאלים זה דבר שהיה נפוץ יחסית בעבר- ראה ערך עקידת יצחק), היום החליפו את האל ב "ערכים" ומקריבים חיי אדם בשביל זה. אז האם צריך להשמיד את צפון קוריאה לדעתי כן האם ימותו חפים מפשע כן. האם יש אנשים שמוכנים שימותו אנשים מעם בשביל האל "אנושיות" בוודאי. העולם הזה קר ואכזר, מי שחושב שהוא יוכל לשמור על "הערכים" שלו וגם לנצח במינימום הרוגים טועה.
מה דעתך על הפצצת הירושימה ונגאסקי( שלפי הבנתי הופצצה במקרה כי לא מצאו תיעד המקורי)? דבר שהרג מאות אלפים אך כנראה הציל הרבה יותר?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  etayle

עקדת יצחק אינה ממש זהה כי עובדה שיצחק נותר החיים ואם לא כן אנו לא היינו קיימים.
אלא כי זה היה ניסיון של הבורא לבדוק את מידת אמונתו של אברהם בו.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  etayle

אתה מדבר על מלחמה.
ובמלחמה, לצערנו, יש נפגעים.

אני מדבר על קרמר שכתב –
"להכחיד את צפון קוריאה זה דבר טוב לא רע!"

יש פער לא קטן בין 2 האמירות השונות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אני הוספתי בתגובה הבאה שלי שבמצב שאפשר למנוע את הסכנות מהנהגת צפון קוריאה בלי להכחידה אז כך יש לעשות ואז להכחידה זה דבר רע.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago
Reply to  etayle

א. אתה באמת מסכים להשמיד 25 מיליון אנשים רק ב גלל שיש להם מנהיג מסוכן? אם כן, אולי זה פותח בפני מישהו את האפשרות להשמיד 7 מיליון יהודים בשביל שקט במזרח התיכון, במתמתיקה שלך זה עובד
ב. יש לא מעט עדויות שפצצות האטום הופלו כשיפן כבר ניהלה שיחות על כניעה, ונעשו כי פחדו שם לאבד את ההזדמנות להראות לעולם איזה כוח שיש להם. בכל מקרה, הטיעון של 'להרוג מספר אנשים כדי להציל רבים יותר' הוא בעייתי מאוד, ואם אתה לא מסכים, אז תחשוב על מישהו יקר לך בתוך הרשימה הזו

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

אתה יודע למה אי אפשר?

etayle
etayle
6 years ago

לוגיקה לתפארת, ההשוואה של המצב של צפון קוראה למדינת ישראל זה הזיה. וכן אם ישראל תהווה איום על שלום האיזור (מה שלא!) אז לטפל בבעיה זה דבר מתבקש. האם לדעתך יש פתרון צבאי שכולל הריגה רק של אנשי צבא אתה לא מבין איך עובד העולם הזה. (מזכיר את דוד מול גוליית שניסה להיות דו קרב מייצג של שני העמים). השאלה של להקריב מעטים בשביל רבים היא מאוד מעניינת – אני חושב שאין תשובה לצערי העולם הזה בא בלי תשובות (חוץ מ42)

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago
Reply to  etayle

הלוגיקה היא לא שישראל מסכנת את העולם, אלא שאתה מצדיק השמדה של עם מסיבה כל שהיא, ומישהו אחר ימצא כבר סיבות נוספות

ברלה
ברלה
6 years ago
Reply to  etayle

בעבר היה מולך, היום לאנשים מסוימים יש אלוהים, בית מקדש ועוד מספיק שטויות אחרות להילחם עליהם.
איזה חיי אדם מקריבים בגלל ערכים? לאסד אין בגץ ואין בצלם, האם לדעתך זה טוב לסורים? השלטונות במצרים לא צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד ועדיין יש שם פיגועים, כנ"ל גם בטורקיה.
ברוסיה אין כמעט פיגועים (למרות שגם זה קורה) ואין זכויות אדם. איפה אתה מעדיף לחיות, בישראל עם בג"ץ או אצל פוטין חסר הגבולות? ואם אתה אומר רוסיה, תחשוב שהיית הומו או בן מיעוטים ועכשיו תחשוב שוב

etayle
etayle
6 years ago
Reply to  ברלה

בצוק איתן מתו לא מעט אנשים כדי לשמור על "הומניות" , אני אומר את זה בוודאות . האם המחיר נכון זו שאלה אחרת, אבל האם אנשים מתים בשביל "ערכים" התשובה כן. (ערכים במרכאות כי אני לא מאמין בהמצאות של בני אדם)

ברלה
ברלה
6 years ago
Reply to  etayle

ובהמצאות של פקידי דת?

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago

מה למדנו? שקלינטון לא נמנית על ל"ו צדיקים.
וטראמפ? נמנה עם ל"ו חזירים.
והימין? בחר את בחירתו

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

לגבי חמישיית אריזונה, קודם כל אני די בטוח שמדובר בחברה ששיחקו בתיכון באריזונה ולא נולדו בה כי ביבי וליבר וג'פרסון בודאות לא נולדו במדינה אלא עברו אליה מאוחר יותר. חוץ משון אליוט שידוע כטוב ביותר שנגע בכדור כתום שיצא מאריזונה אני לא בטוח לגבי ביילס.
מה שכן מה זו החמישיה הגמדית הזו. אני חושב שלצ'אנינג פריי מגיע להיכנס במקום ביילס.אמנם לשני היה פוטנציאל הרבה יותר גדול אבל הפציעות די מכריעות אותו בינתיים.

דור
דור
6 years ago

וואו הציפור הנדירה, משהו אצלך לגמרי לא בסדר.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago
Reply to  דור

נדירה? מתברר שלא מספיק…

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

דרך אגב, אם זה מעניין מישהו (בסך הכל אין שום קשר לטראמפ או לקבוצת NBA רלבנטית) אז הסאנס נתנו לטי ג'יי וורן הארכה של 4 שנים על 50 מיליון.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

והחתימו את אנטוני בנט!
(לא להתפלץ, אוהדי סאנס. חוזה לא מובטח)

אחלה חוזה – גם לוורן, גם לסאנס.
הסאנס מרוויחים יציבות,
וורן מרוויח שקט נפשי.

אני אגיד את זה ממש בזהירות,
אבל –
הישנה מקדונו עורו???

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

גם אני חשבתי את זה . קיץ שלם בלי שהוא יעשה צעד הזוי. תיכף הוא שולח את בוקר תמורת איזה שק עצמות.

אפלטון
אפלטון
6 years ago

אחלה החתמה! אם מיאמי שילמו את זה לריצ'רדסון, בטח שלוורן מגיע.

Carmel
Carmel
6 years ago

1. המועדון הכי גדול בכדורסל והחשוב ביותר ללא תחרות – הבוסטון סלטיקס, האישיות מספר 1 מעולם ההופס ביל ראסל, ואלו עובדות ולא דעות.
2.לגבי הניקס הגעה למקום ה 8 במזרח יהיה הישג, הבעייה הגדולה שלהם שאין להם רכז, מציע לפדות את טייריס רייס מקבוצת הבת של ברצלונה.
3. הרעיון של רמביס לשחק עם פרוזינגיס בעמדה 3 מחטרף, בכל מקרה מסקרן יהיה לראות את הקו-קרב בינו לבין הפריק, המנצח השחקן השני הכי טוב מאירופה, אחרי דונציץ.

דקסטר
דקסטר
6 years ago

אחלה מעורב ואחלה תגובות למעורב.
יחסית לנושא טעון כזה שמיד מושלך על ימין ושמאל בארץ, תרבות הדיון פה נשמרה.
טיעונים מאוד מעניינים מצד שני הצדדים.
מחכה להמשך 😛

מנחם לס
6 years ago

להבא אכתוב אשכרה פוליטיקה. מי צריך כדורסל כשיש טראמפ?

אור
אור
6 years ago
Reply to  מנחם לס

להפך, נראה לי שמיצינו. גם ככה תוך חודש חודשיים תהיה שערורייה חדשה ותוכל לכתוב עליה

צביקה
צביקה
6 years ago
Reply to  מנחם לס

לגמרי צודק אור. הוא יסגור כל רגע דל עם משהו…

אסף
אסף
6 years ago
Reply to  מנחם לס

עושה רושם שהכהונה שלו הולכת לספק חומרים לדורות….

ברוך רובין
ברוך רובין
6 years ago

אני אתתיחס לכדורסל מנחם כמות השטויות שדיברת בטור הזה היה פשוט מופלאה: אוקלהומה אולי העיר המחוקבנת ביותר לגור בה בטח לכוכב NBA בשנות ה20-30 לחייהם,לעומת LA (שכל כוכב שמכבד את עצמו מחזיק בדירת קיץ שם) וכל שחקן מקבל חוזה נעליים שמיים וארץ.
2. הגנה זה ממש לא עניין של רצון תפסיק לדחוף לאנשים את השטות הזאת הגנה זה עניין של עבודת רגליים מודעות הגנתית קריאת מיקום וחילופים, הניקס בטרייד נוראי קנטר לא מתאים למשחק של היום על מקמדורט עוד לא וויתרי, המחליף של גקסון לא פחות גרוע מגקסון.
חמישיית אריזונה חלקים ממנה לא נולדו באריזונה,דווקא באוהיו שניים מכוכבי הכדורסל הגדולים ביותר היום נולדו.
6. פופוביץ מדהים.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

הייתי שמח אם היית מתייחס קצת יותר בנימוס למנחם. סתם בגלל שהוא איש בן שמונים שמכספו ומרצו כל הדבר הזה קיים (שלא לדבר על הידע שיש בציפורן שלו העולה על כולנו יחד).
ולגבי OKC אין ספק שמדובר בחור מחורר.

no funny shtuff
no funny shtuff
6 years ago

זה ברוך, על הטוב ועל הטוב שבו.

עגל
עגל
6 years ago

צודק לגבי הסגנון
אני חושב שברוך בגיל של מנחם

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago

אתה באמת מאמין בשטויות שכתבת?
מי אתה מול הניסיון והידע של מנחם? יותר מ 50 שנה הוא מתעסק בכדורסל ואת מה שהוא שכח אתה אף פעם לא תדע…

דדי
דדי
6 years ago

יש מצב שבכיפור הקרוב אני משמיד פה 90 אחוז מהמגיבים.

ונותן נקודות בונוס לציפור.

סליחה שלא עצרתי להחמיא לך קודם ציפורי – היו לי סידורים בהר אדר…

עכשיו, אל תשכח להמשיך ולשמור על החוקים שלי, כי אין מוסרי כמוני !!!

צביקה
צביקה
6 years ago

לגבי הויכוח שהיה למעלה על בג"ץ: אין בכלל ספק, בכל העולם המשפטי וגם בתחום מדעי המדינה גם הארץ וגם בעולם, אגב, שבג"ץ עושה מה שהוא רוצה, מתעלם מפסיקות של עצמו ומהחקיקה, בדרך של פרשנויות יצירתיות, ומשרת איזה סט של ערכים עלום שהם קובעים לעצמם בעצמם בצורה דינמית ומתפתחת, ללא שום סמכות וללא שום מנדט מהציבור. מעבר לזה, שיטת הבחירה של בית המשפט העליון, זה משהו קיים רק בישראל, ואינו קיים בשום ארץ אחרת, ומאפשרת למי ששם לשבט את עצמו לדעת ולמנוע שינויים אמתיים.
לא אומר שהכנסת והממשלה והנבחרים לא יכלו לפעול אחרת כדי להגיע למצב יותר טוב, אבל במצב הפוליטי היום, זה כמעט בלתי אפשרי, כי תמיד יש חלק מהמפלגות שנהנות מהמצב הזה וקשה לגבש רוב ברור להסדרת הבעיות הללו.
כל מה שעושה הליכוד ובנט וכל מה שאתם זועקים נגדו, אלו מעשים שניתן להתווכח עליהם, וכל אחד יכול להסכים או שלא להסכים, אבל הם נעשים עם סמכות ומנדט מהבוחר, ולתכלית ראויה של התמודדות עם בעיות אמתיות שיש במציאות, ואכן יש מחלוקות של איזונים בין לחימה בטרור לבין זכויות אדם, וכל מערכת הפעילות שלנו במציאות בנויה על איזונים בין ערכים ואילוצים שונים. העובדה שרוב הציבור הכריע הכרעה ערכית באיזונים הללו ששונה משלך, לכן בחר ממשלת ימין, לא מאפשרת לך בדרך כלל, להגיד ששברו את הכלים ולא משחקים, ולשלול לגמרי את הליגיטימיות של הצד שניצח לפעול על פי השקפתו. באופן די דומה זה הדיון כרגע בארה"ב. ממשיכים לטחון אותו (טראמפ) כאילו אנחנו עדיין במערכת בחירות (שאז נניח זה היה לגיטימי כי זה יכל להשפיע על הבחירה). לא רק שלא מקבלים את העובדה שניצח ובכך לא מכבדים את הבחירה של השכן מהדלת ממול שבחר בו, אלא מייצרים בכוונה מהומות ומחדדים קונפליקטים ופרובוקציות, כדי לערער את היציבות, למרות שיש כבר תוצאות לבחירות ויש מנדט לממשל החדש לפעול. עכשיו כמובן כמנצח הוא צריך להשכיל להרגיע את הרוחות, אבל לא נותנים לא הרבה צ'אנס כשמתייחסים אליו כאילו הוא מפלצת מטורפת ולא כאיש עסקים פטריוט שלא דופק חשבון לPC, שבא לשרת את המדינה עם אג'נדה שונה במוצהר מהכיוון הליברלי פרוגרסבי של אובמה וקלינטון, והציבור בחר בו בצורה דמוקרטית מלאה, והמערכת השלטונית האמרקאית אמורה להיות מספיק חזקה עם כל האיזונים שלה, כדי להתמודד גם עם הסגנון שלו.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  צביקה

אתה כותב "אין ספק".
תביא דוגמה למצב בו בג"ץ מנע, עצר, או הפריע, לחקיקה סדורה –
כזו שלא נוגדת את חוקי היסוד של המדינה.
תביא דוגמה למקרה בו 61 חברי כנסת הצביעו על חוק, ובג"ץ פסל אותו.
עד אז –
מה שכתבת, אלו רק ססמאות.

etayle
etayle
6 years ago

אתה מדבר על חוק יסוד "כבוד האדם וחירותו"? כי פה נעוצה בדיוק הבעיה – בגגץ הפך את עצמו לפרשן מחדש של חוקים כדי שתיאימו לרעיונות שהוא מקדם. עם זאת בהרבה מקרים בג"ץ מחזיר את הדיון למחוקק והוא לא עושה כלום ומאשים את בג"ץ. האם בג"ץ מוטה לצד מסוים לדעתי כן, האם בצורה קיצונית כמו שחושב חלק מהימין לדעתי לא.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  etayle

אפשר להתווכח עם פסיקות בית המשפט.
הם אנשים, ויש להם דעות.
לגיטימי.

בין זה לבין שלל ההאשמות של הימין על כך שבגלל בג"ץ אין משילות,
בגלל בג"ץ יש פיגועים, בגלל, בגלל, בגלל…
יש פער. גדול.

דדי
דדי
6 years ago

אפרופו אריזונה, איזה סיפור מטורף מתפתח לו עכשיו בקולג'ים – ואריזונה מעורבת חזק בכל השחיתויות והשוחד עם אדידס.

יא וואראדי.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  דדי

כולנו נורא מופתעים

מנחם לס
6 years ago
Reply to  דדי

זה מאמנים

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

הגדול מכולם.

comment image

פאקו
Admin
6 years ago

איזה בולשיט. גם ככה אף קבוצה לא תיקח אותו עכשיו בתור סנטר.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago
Reply to  פאקו

לא לענייו!
א. הוא תפור על ממוצע הגילאים של הקאבס.
ב. גם בגילו, הוא עדיף על תומפסון…

פאקו
Admin
6 years ago

צודק. ובלי קשר שכחתי את הניקס.

סוסמעץ
סוסמעץ
6 years ago

אם כבר פוליטקה, אז כזו של הופס ושלל כוכבים
אם כבר שנאת חינם אז בשביל זה יש לנו את להברון

למה להתעקש בוויכוח פוליטי אם תמיד יש לנו שיקוץ לשמוח בו

(מס. 8)

טיפה סרוחה
טיפה סרוחה
6 years ago

אני אף פעם לא מדבר פוליטיקה.. בבקשה לא להרוג אות

טיפה סרוחה
טיפה סרוחה
6 years ago

י על מה שאכתוב…
אני די בטוח שאלמאר פאד ההוא עם הרובא ומרצח הארנבים.. הצביע לvernon supreme

מנחם לס
6 years ago

JAMES GATTO שנאסר היה סטודנט שלי

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  מנחם לס

גם הוא למד כל מה שהוא יודע ממך?

אסף
אסף
6 years ago

בעיניי להפטר מכרמלו היה מהלך בלתי נמנע ונכון לשם שינוי של דולאן ולטעמי גם מנחם פורזינגס הוא יותר ממתאים להיות האיש סביבו נבנית הניקס מחדש. בטוח שהוא פחות רעלן אישיותי מכרמלו.
בקשר לאוקלהומה זה הימור מסוים אבל אם הם עושים לפחות גמר אזורי סיכוי טוב מאוד שהצ'יטה וג'ורג' יישארו שם … ללייקרס תמיד האופציה להלחם על לברון בקיץ, למרות שאם יש לו עוד רצון לתואר אני לא מבין למה לא לעבור למערב הפרוע ועוד לחבורת הצעירים הלייקרס שייקח להם לדעתי לפחות עוד שנתיים להבשיל….

דינגו
6 years ago
Reply to  אסף

התכוונת "למה לו לעבור…" (יצא לך ההיפך 😉)

אסף
אסף
6 years ago

צודק דינגו, שגיאות כתיב ואני מתחברים יחד לפעמים.

סגירת תפריט
253
0
Would love your thoughts, please comment.x